Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Spelmissbruk...

Du måste välja själv om du vill se möjligheter eller hinder.

Kämpa du har mycket kvar att uppleva.

Jag har varit i liknande situation som spelberoende och så ingen annan utväg än att ta mitt liv för fyra månader sedan. Dock blev jag räddad och är oerhört tacksam för det. Insåg att jag behövde hjälp och först av allt erkänna för sig själv att man är spelberoende. Sedan släppa ekonomin och låta någon närstående ha hand om ekonomin, BankID, betalkort, bankomatkort och bara ha kontanter som fås veckovis. Att inte lämna någon bakdörr får inte finnas någon chans att spela. Spärra mobil från spelsidor eller helst av allt ha en telefon som bara går att ringa på. Delta på möten på stöd föreningen för Spelberoende varje vecka. Något som hjälper mig att förbli Spelfri. Snart fyra månader avklarade och jag känner att jag kan förbli Spelfri. Vet också att självmordsfrekvensen är oerhört hög bland spelberoende. Tragiskt men sant, då spelberoende känner att de svikit sina nära och kära gång på gång och därför känner sig så misslyckade och tar till självmord som sista åtgärd. Vi stöttar varandra på detta forum och jag hoppas att ni får hjälp och tar tag i det beroende.

Även om jag skulle kunna reda upp situationen själv utan att berätta för mina anhöriga (skulle ta två år, och leva rätt snålt och faktiskt lyckas hålla sig borta från spel) så anser ni att jag borde berätta för familj igen... att jag fuckat upp?

Jag funderar på att skriva ett meddelande om hur jag känner, tror inte jag kommer lyckas få fram allt bara av att prata. Men jag är uppriktigt rädd att någon kommer få en hjärtinfarkt, de kommer bli så otroligt besvikna...

Mina lån:

SBAB: 312 000 kr
bank norwegian: 100 000 kr
Slantar: 25600 kr
Fairlo: 10 000 kr
Credway: 30 000 kr
Easy credit: 17600 kr
Credigo: 19300 kr
Amex: 60 000 kr

Innan lönen spelades bort betalade jag av fakturorna för månaden förutom SBAB, fairlo, credway & Amex

Har så jag kan betala av resten av fakturorna förutom amex (betalkort, så måste betala hela beloppet innan månaden är slut egentligen).

Förutsätt inte hur din bekännelse kommer att bli bemött. Det blir sällan som man tror och du slösar bara onödig energi. Försök ta det när det kommer. Om det känns bättre att skriva så gör det. Dina anhöriga blir säkert besvikna men som spelberoende måste första steget vara att vara ärlig, lägga alla kort på bordet. Vet hur det känns varit i den situationen så många gånger. Skammen att behöva berätta igen att man trillat dit och kört allt i botten. Så många gånger jag lovat och min man trott på mig och han tror fortfarande att jag kommer att lyckas att förbli Spelfri. Så den här gången tänker jag inte göra honom besviken för han är värd att få ha en Spelfri hustru.

Vet inte om jag är redo att berätta... som du säger skäms jag så otroligt mycket och att jag gjort såhär mot min familj men framförallt mot mig själv...

Hade gärna velat bättre min situation lite innan...

Vet inte om jag är redo att berätta... som du säger skäms jag så otroligt mycket och att jag gjort såhär mot min familj men framförallt mot mig själv...

Dem som bryr sig om dig skiter i hur din sits ser ut. Det är du som är viktig! Berätta så tror jag du kommer mötas av kärlek och förståelse. Ta sen kontakt med psykolog.

Tänkte precis som du att det skulle vara skönare att vara på banan lite innan jag berättade. Nu körde jag på tills det var omöjligt att kunna betala månadskostnaderna, så hade inget val egentligen. Men i efterhand så inser jag vikten av att jag involverade mina nära i allt. Dels för att kunna vara ärlig med allt, sluta hoppas på att en vinst skulle lösa situationen (vilket bara triggade vidare spelande). Att ingen visste om min situation gjorde alltid att jag även kunde fortsätta spela och hoppas på lösningen där.
Självklart kommer dom bli besvikna, det vore märkligt annars eftersom att dom bryr sig om dig. Men någon månad efter berättandet tror jag att dom kommer tycka att det hade varit värre om dom inte vetat något. Sen är det upp till dig att på alla sätt bevisa att du vill klara det här (men behöver hjälp). Ibland får man vara övertydlig med att redovisa vad man har köpt etc, lämna över ekonomi mm. Men tilliten kommer tillbaka mer och mer. För min del handlar det nu om att alltid komma ihåg att jag inte kan spela. Gör jag det så är det rakt tillbaka till missbruksmissären, och dit vill jag aldrig tillbaka igen.

Tusen tack för allt ert stöd. Det betyder väldigt mycket ärligt talat och är inget som jag bara säger sådär utan verkligen menar det.

Ska se hur jag gör... kan inte tänka klart just nu

Shit alltså, massvis med kloka råd. Hade jag lyssnat på er och haft modet så hade jag sparat 1,1-1,2 miljoner kr... Aja det är lätt att vara efterklok :p

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp