Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Spelmissbruk

Hej!

Nu är botten nådd. Igen.
Jag är 25 år gammal, varit spelmissbrukare i 8 år, 8 år av ett helvete med stora skuldberg.
Jag och min sambo har varit tillsammans i 3,5 år, jag vet inte om det tar slut nu men antagligen.
Igår uppdagades mitt spelande, igen. Efter nästan 2 år utan helvetet.
Jag har sökt hjälp genom åren (Spelterapuet, psykolog, kurator, gruppmöten, etc)
Jag är fast besluten att resa mig igen för jag vet att det finns ett liv som spelfri. Vägen är lång och nu behöver jag er hjälp och era råd! Jag sotar för mina misstag och kommer överlämna all min ekonomi, bank-id, etc till "en god man".

Mitt läge ser ut så här:
BankNorwegian - 400.000:-
KomplettBank - 200.000:-
Forex - 100.000:-
GoodCash - 50.000:-
_____

Everyday+ 25.000:-
Credway 25.000:-
Ferratum 18.000:-
Friia 20.000:
Lumify 10.000:-
Saldo 5.000:-
DayPay 2.000:-

_____

855.000:- (Varav GoodCash lånet på 50.000:- inte är utbetalt ännu och jag kommer använda det till att lösa en del av de "mindre").
Skuld på 805.000:- (exkl. räntor) med andra ord.

Jag har också skulder till mina föräldrar sedan tidigare på ca 250.000:-
Jag hoppas jag kan frysa dem tillsvidare nu och sedan ta mina egna konsekvenser (för en gång skull) och betala av de "synliga" lånen först.

Jag vill bli av med alla "små" nu, hade behövt ett lån om ca: 50.000:- för att kunna lösa det inom den närmsta tiden. Tips?

Jag får ut ca 30.000:- i månaden, hade en inkomst på 562.000:- förra året.
Som ni förstår på ovan lån så har jag väldigt många UC, ca 11 registrerade förfrågningar.

Jag vill tro att det går att leva med dessa skulder. Samlar jag ihop och har 4 stycken stora lån på en månadskostnad av ca 12.000:- finns det fortfarande 18.000:- kvar att leva för.

Jag bor för närvarande med min sambo i ett hus som vi hyr av mina föräldrar. Jag måste nu klippa navelsträngen och flytta, inte idag, inte imorgon men inom en snar framtid.
Väljer min sambo att leva med mig så ser vi oss omkring ett hus som hon köper men jag betalar hälften av "hyran/bolån,etc".
Annars får jag hitta mig en mindre hyreslägenhet.

Vad tror ni om detta? Kan jag leva med det rent ekonomiskt? Vilka chanser om ett "sista lån" för att samla ihop de mindre lånen finns?

Ös gärna på med tips, inputs, funderingar, allt mottages förutom påhopp, det är det sista jag behöver i detta forum.

Tack på förhand
All kärlek

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp