- Meddelanden
- 35
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 32
Tro mig som gammal torsk.
Du gör varken dig eller dina nära några tjänster om du inte lägger ALLT på bordet.
Du ska berätta för ALLA om dina problem. Kollegor, chefer, föräldrar, vänner, sambo , kusiner etc etc. ALLA ska veta.
Dina polare ska veta att du kanske inte kan gå ut och käka middag och öla varje helg, eller följa till Thailand på vintern.
Sen ska någon annan sköta din ekonomi i minst ett år. Varje räkning, varje löneutbetalning, varje jävla utlägg.
Sen ska du tjata tjata tjata på sjukvården tills du får en psykolog (det suger, vår psykvård är sämst) gå till botten med vad problemet är, få en utredning (tjata tjata igen) få hjälp med medicin/terapi som som kan fylla ångesten i istället för spel/sprit/droger.
Tro mig, jag har missbrukat alla tre.
Jag är en bit på vägen, min chef betalar min privata psykolog vilken har gett mig remisser till utredning för ADD vilket landstinget avslår gång på gång.
Ge inte upp, var ÄRLIG MED DINA PROBLEM och ett stort lycka till!!
Mvh
Tack så mycket för orden.
Jag har kommit väldigt långt just på den biten. Denna gång skall jag berätta för hela min omgivning. Imorgon skall jag ha möte med min arbetsgivare och berätta allt.
Fungerade bra i 1 1/2 år med att föräldrarna hade koll på mitt konto men sedan bytte jag bank och allt rann ut i sanden...
Skall hitta ett sätt att få hjälp med detta. Min sambo lämnar mig antagligen och jag måste hitta ett eget ställe att bo på så det underlättar ju inte...
Medicin är inte ett alternativ för mig men absolut terapi. Har en bra kurator som jag tappade kontakt med de sista 3 månaderna pga sjukdom och corona men skall åtminstone tillbaka den vägen + gruppmöten.
Tack som sagt