- Meddelanden
- 24
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 7
Jag är på väg. Jag måste vänta till mellan kl. 13-14Kontakta skuld och budgetrådgivaren i kommunen.
Jag är på väg. Jag måste vänta till mellan kl. 13-14Kontakta skuld och budgetrådgivaren i kommunen.
Sälj bilen och lös lån kanske ?Nej. Jag äger bilen 100% obelånat. Men farsan ska äga denna. Den står skriven på mig tills vidare. Han är utomlands just nu. Om jag kommer i kontakt med KFM nu så får jag illa kvickt göra ägarbyte så dem inte ”tar” den.
Din arbetsgivare kan få veta att du får löneutmätning om det är din chef som vidimerar lönen, på större företag är det lönekontoret som hanterar löneutmätningen och de har tystnadsplikt.Får min arbetsgivare reda på löneutmätning? Ingen på jobbet vet om mitt spelande eller mina skulder. Jag är jätteorolig för att något skulle kunna få mig att förlora jobbet. Vilket är den enda inkomst jag har att tillgodose nu när alla låneföretag kommer neka mig hädanefter. Jag har ett fordon skrivet på mig som egentligen min farsa ska ha snart. Bäst att jag gör ägarbyte illa kvickt antar jag? Annars kommer den väl konfiskeras för att betala igen lånen.
KFM tar inget, dom utmäter.Nej. Jag äger bilen 100% obelånat. Men farsan ska äga denna. Den står skriven på mig tills vidare. Han är utomlands just nu. Om jag kommer i kontakt med KFM nu så får jag illa kvickt göra ägarbyte så dem inte ”tar” den.
Bra jobbat. Synd att hjälplinjer och skuldrådgivningsväxlar bara har öppet på arbetstid eller i korta luckor på 2 timmar mitt på dagen. Har ju inte direkt råd att sjuka mig från jobbet bara för att finna tiden att ringa in.
Jag har ju redan ringt och bokat tid med skuldrådgivningen. Och jag spelar inte längre nu. Varför vara så dömande?Jag tror helt ärligt inte att du har nått botten än, för det är tydligt att du kommer med ursäkt efter ursäkt och att du vill fortsätta spela.
Jag har ju redan ringt och bokat tid med skuldrådgivningen. Och jag spelar inte längre nu. Varför vara så dömande?