Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Spelmissbruk, svårt att få nya lån.

Jag är ingen expert i detta MEN jag hade hellre släppt det till kronofogden så att det blir utmätning än att söka lån av tex Thorn som är helt jävla brutala. Det sköna med utmätningen kommer ju också vara att du slipper klippa o klistra och sätta stress och press i dig själv.
Får min arbetsgivare reda på löneutmätning? Ingen på jobbet vet om mitt spelande eller mina skulder. Jag är jätteorolig för att något skulle kunna få mig att förlora jobbet. Vilket är den enda inkomst jag har att tillgodose nu när alla låneföretag kommer neka mig hädanefter. Jag har ett fordon skrivet på mig som egentligen min farsa ska ha snart. Bäst att jag gör ägarbyte illa kvickt antar jag? Annars kommer den väl konfiskeras för att betala igen lånen.

Medlåntagare är för 90% av människor ingen lösning
Får min arbetsgivare reda på löneutmätning? Ingen på jobbet vet om mitt spelande eller mina skulder. Jag är jätteorolig för att något skulle kunna få mig att förlora jobbet. Vilket är den enda inkomst jag har att tillgodose nu när alla låneföretag kommer neka mig hädanefter. Jag har ett fordon skrivet på mig som egentligen min farsa ska ha snart. Bäst att jag gör ägarbyte illa kvickt antar jag? Annars kommer den väl konfiskeras för att betala igen lånen.
Gillar att du ser på lån ungefär lika som lön .

Om du är i obestånd ska du inte hålla på och skänka bort dina tillgångar. Har du något lån med bilen som säkerhet?

Medlåntagare är för 90% av människor ingen lösning

Gillar att du ser på lån ungefär lika som lön .

Om du är i obestånd ska du inte hålla på och skänka bort dina tillgångar. Har du något lån med bilen som säkerhet?
Nej. Jag äger bilen 100% obelånat. Men farsan ska äga denna. Den står skriven på mig tills vidare. Han är utomlands just nu. Om jag kommer i kontakt med KFM nu så får jag illa kvickt göra ägarbyte så dem inte ”tar” den.

Nej. Jag äger bilen 100% obelånat. Men farsan ska äga denna. Den står skriven på mig tills vidare. Han är utomlands just nu. Om jag kommer i kontakt med KFM nu så får jag illa kvickt göra ägarbyte så dem inte ”tar” den.
Låter som massa fuffens bara

Blir nog svårt å få till sanering me tiden om du ska mygla undan saker , då har du inge gjort allt du kan för å försöka betala tillbaka, de enda å göra är å kapitulera å erkänna för sig själv att man är besegrad , vet ej din skuldbild men går de inte runt som andra säger , Släpp skiten ! Bästa ja gjorde, slippa all stress å knåpande varje månad , få till en brytpunkt å spärra dig på spelpaus , ta dig i väg på självhjälpsmöten, sök hjälp hos öppenvård om så behövs , ha inte hand om ditt egna bankId , är absolut sämsta för en spelmissbrukare å ha hand om, lämna över allt till nån anhörig som putsa ut veckopeng , må låta löjligt men ack så nyttigt så man får en förståelse för pengars värde åter . Hoppas allt löser sig för dig .
Menar absolut inget illa med mitt inlägg jag talar ba av egen erfarenhet då jag själv sitter rejält i skiten rent ekonomiskt.

Känns meningslöst för så lite pengar. Risken är stor att jag går in i väggen om jag försöker arbeta 56 timmars veckor. Skulder eller inte. Kroppen behöver vila.
Jag jobbar heltid plus extra (2-3 olika jobb) ca 40-80 tim/månad Det var räddningen för mig för att kunna styra åt rätt håll.
2 k för en helg är inte alls så lite, kan bli 4 k om du jobbar två helger.
Var och en får så klart känna efter vad man orkar men jag jobbar hellre och får extra pengar än sitta hemma och ha ångest över ekonomin.
Du kan ju testa på nåt extrajobb. Finns olika inom t ex lager, kundtjänst, restaurang, personlig assistent m m
Kolla på indeed.

Binly? Är du på riktigt seriös. Du råder han till att ta lån på Sveriges värsta låneföretagen. Tom lån av maffian skulle vara bättre. Binly,lumify och credifi skulle jag inte ens råda min fiende att låna av.
8 mån Spelfri här!
Spelpaus
Delad kivra
Lånpaus
Familj, vänner och sambo vet om allt
Skuldrådgivare och sanering i process
Och den bästa - gamban

Sök dig vidare till beroende mottagning för spel samt psykolog hos vårdc?
Så ser min vardag ut.
Samt självhjälpsmöten en gång i veckan.
Det går om man vill, men försök på riktigt att ändra beteende..

8 mån Spelfri här!
Spelpaus
Delad kivra
Lånpaus
Familj, vänner och sambo vet om allt
Skuldrådgivare och sanering i process
Och den bästa - gamban

Sök dig vidare till beroende mottagning för spel samt psykolog hos vårdc?
Så ser min vardag ut.
Samt självhjälpsmöten en gång i veckan.
Det går om man vill, men försök på riktigt att ändra beteende..
Bra jobbat. Synd att hjälplinjer och skuldrådgivningsväxlar bara har öppet på arbetstid eller i korta luckor på 2 timmar mitt på dagen. Har ju inte direkt råd att sjuka mig från jobbet bara för att finna tiden att ringa in.

Bra jobbat. Synd att hjälplinjer och skuldrådgivningsväxlar bara har öppet på arbetstid eller i korta luckor på 2 timmar mitt på dagen. Har ju inte direkt råd att sjuka mig från jobbet bara för att finna tiden att ringa in.
Möten för spelmissbrukare är väldigt ofta på kvällarna mellan 18-21. Kolla på Spelmissbrukare riksförbund. Dom har även zoom möten om man inte kan/hinner ta sig till fysiska möten.

Skuld och budgetrådgivaren i kommunen kan du maila.

Du skriver att ditt problem nu är att du inte får ta lån. Det är inte ditt problem. Ditt problem är att du är spelmissbrukare. Som många missbruk så kantas det av förnekelse, lögner etc.

Det är bara bra att du inte får ta fler lån i nuläget. Spärra dig på spelpaus och alla sidor som ej täcks av spelpaus. Gå på fysiska eller digitala möten för spelmissbrukare. Kontakta skuld och budgetrådgivaren i kommunen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp