Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spelmissbruk, svårt att få nya lån.

Du måste nog ha rätt. Jag såg att jag hade enbart bättre kreditvärdighet än 11% i min åldersgrupp. För till skillnad från tidigare så blir jag bokstavligt talat nekad av ALLA låneföretag. Tänkte bara låna så jag kunde ha lite matvaror hemma, rena nödvändigheter. Men verkligen alla företag nekar mig nu. Jag tror Svealånet på 300k förvärrade allt.
Om det gäller matvaror å du inte har någon annan möjlighet. Testa coop å betala med klarna

2 Alternativ ser jag:

1. Antingen så ser du till att gå runt 1 år även om det blir jävligt tight, så att du har 0 UC FF och bra kreditbetyg, försöker dig på stort samlingslån via ex möte med Nordea och fråga om du får samla allt om du lägger över ex pension.

Andra alternativet är att släppa allt, gå på utmätning ett tag och planera för skuldsanering. Då nyttjar du inga fler krediter, tar inga fler lån och framförallt spelar inget mera. Brytpunkterna är så viktiga i den delen av planering. Söker du skuldsanering om typ 8 månader och få svar efter 15 månader kan det gå på första ansökan. Men söka med spel i närtid just nu kommer förmodligen inte gå.

Med så dyra lån blir det svårt att få till någon form av snöbollsmetod. Vissa av dessa kostar väldigt mycket i månaden.

Undra hur de halvseriösa låneaktörerna ser på de helt oseriösa. Jag menar de som beviljat 100-tusentals kronor i lån, sen kommer något litet skitföretag och gör deras gäldenär kvalificierat insolvent :thinking:

Du har inte så höga skulder egentligen. Du behöver bättre lån helt enkelt. Om du inte får ett lån, så kan två lån ge dig bra med utrymme.
Sen bör du sluta spela o byta bank med ny historik.

Hej..

Tråkigt att höra om din situation,känner igen den där ångesten man har.
Jag installerade Gamban på alla mina enheter för ca 1 år sedan och har bara spelat bort ca 1000kr på en kompis konto i Januari.

Har inget spelsug alls idag men behåller min Gamban iaf ,det kostar bara 30kr/mån o du kommer må mycket bättre.

Känner igen mig en gång var jag också där även om det inte berodde på spel i mitt fall, men du måste inse att du måste dra i handbromsen NU

ta inga fler lån och låt dig inte lockas av snabba lösningar det är bara luftslott

skattejämka, med de räntorna du antagligen har så kommer du få tillbaka en slant nästa år på skatten, använd dessa pengar till att betala av skulder

sälj saker också så du får in pengar

lycka till

Se till att sluta spela, det är det enda alternativet både du och jag har, lös en medlåntagare och se det som en morot att bevisa att du löser detta, fuckar du ur igen då så kommer det drabba den personen också, ta ett möte med din bank och berätta hur allt ligger till, fråga vad du har för alternativ, min bank löste ett bra samlingslån med medlåntagare. Berätta allt för din familj och se till att du vill ur skiten

Se till att sluta spela, det är det enda alternativet både du och jag har, lös en medlåntagare och se det som en morot att bevisa att du löser detta, fuckar du ur igen då så kommer det drabba den personen också, ta ett möte med din bank och berätta hur allt ligger till, fråga vad du har för alternativ, min bank löste ett bra samlingslån med medlåntagare. Berätta allt för din familj och se till att du vill ur skiten
Ingen kommer vilja vara medlåntagare till mig eftersom mitt spelmissbruk ligger för nära i tiden. Så jag får ringa kommunens skuldrådgivning imorgon, den lilla luckan som växeln är öppen (bara en timme, och under arbetstider!!!). Sen får det bli förseningar och sånt den här månaden då jag inte har några pengar att betala lånen med nu. Jag blev precis nekad i sista instansen efter en telefoninterju med Thorn. Skulle lösa ett lån på 74k som i alla fall hade hjälpt mig med värsta ockerräntorna jag ska betala denna månad. Men Thorn tyckte jag var för lånebelastad redan. Så ifall inte ens Thorn beviljar så är det ju kört. Har för många FF och för dålig kreditvärdighet. Jag är rökt.

Ingen kommer vilja vara medlåntagare till mig eftersom mitt spelmissbruk ligger för nära i tiden. Så jag får ringa kommunens skuldrådgivning imorgon, den lilla luckan som växeln är öppen (bara en timme, och under arbetstider!!!). Sen får det bli förseningar och sånt den här månaden då jag inte har några pengar att betala lånen med nu. Jag blev precis nekad i sista instansen efter en telefoninterju med Thorn. Skulle lösa ett lån på 74k som i alla fall hade hjälpt mig med värsta ockerräntorna jag ska betala denna månad. Men Thorn tyckte jag var för lånebelastad redan. Så ifall inte ens Thorn beviljar så är det ju kört. Har för många FF och för dålig kreditvärdighet. Jag är rökt.
Jag är ingen expert i detta MEN jag hade hellre släppt det till kronofogden så att det blir utmätning än att söka lån av tex Thorn som är helt jävla brutala. Det sköna med utmätningen kommer ju också vara att du slipper klippa o klistra och sätta stress och press i dig själv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp