Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Spelmissbruk, svårt att få nya lån.

Kan du redogöra för dina skulder i detalj, med kapitalbelopp, ränta, och månadsbetalning?
Kan ordna det efter jobbet. Du tänkte att du får en bättre överskådlig blick då? Rent övergripande är Lumify, Credifi, Svea dyrast. Nästa faktura kommer äta hela min lön ihop lagt (medräknad obligatoriska hyran). 20k ryker där direkt. Sen är det Everyday+, Northmill, Flexlimit, Ferratum, GFmoney, Brixo. Binly. Allt sammanlagt ungefär 5000 i månaden. Merparten av dessa får vänta, vissa har jag tagit betalningsfri månad på.

Ja annars går det inte att ge något vettigt råd annat än generella: skattejämka, tjäna mer pengar, släpp allt till KF och planera skälighet för skuldsanering, osv...

Ja annars går det inte att ge något vettigt råd annat än generella: skattejämka, tjäna mer pengar, släpp allt till KF och planera skälighet för skuldsanering, osv...
Jobba mer är ju svårt när man redan jobbar 40 timmar i veckan. Övertid är dåligt betalt på mitt jobb, och hur mycket kan extraknäck på donken ge på helger? 2000kr efter skatt på 2 dagar? Känns lite tafatt.

Jobba mer är ju svårt när man redan jobbar 40 timmar i veckan. Övertid är dåligt betalt på mitt jobb, och hur mycket kan extraknäck på donken ge på helger? 2000kr efter skatt på 2 dagar? Känns lite tafatt.
Vad för alternativ har du annars, menar du?

Att du inte får lån är ju inte ett problem, nya lån hjälper ju inte så länge du spelar. Du måste vilja bli spelfri (med hjälp såklart).

Hej. Har varit skuldsatt i cirka 2 år nu med skulder på cirka 470 tusen kr. Har lånat pengar för att spela och sen tagit lån för att betala av helt eller delvis mindre lån. Senaste stora lånet var ett samlingslån på 300k genom Svea. Jag löste med dem pengarna mina tidigare skulder från andra låneföretag. Tyvärr föll jag snabbt in i spelmissbruket igen och lånade upp till 110 tusen kronor ungefär. Som jag dessvärre blåst. Mitt problem nu är att jag inte blir beviljad nya lån alls. Varken smålån eller samlingslån. UC är 40% (av 100). Sajten påstår att jag har bra kreditvärdighet. Men de flesta låneföretag nuförtiden använder Tink eller Kreditz, och det verkar som dessa kan se mina stora utgifter och därmed blir jag snabbt nekad.

Jag förstår att jag måste ta itu med mitt spelmissbruk. Jag är spärrad på Spelpaus och min närmaste familj känner till mitt missbruk. Går också på hjälpmöten. Men det har inte lyckats stävja mitt spelande eftersom jag bara kringgår spelpaus genom att använda utländska olicenserade spelsajter.

Hade ni gett mig rådet att nu ta kontakt med kommunens skuldrådgivning? Jag är i 30-årsåldern. Jag har fast anställning. 30k i månadslön brutto. Inga betalningsanmärkningar (än). Verkar som att det har blivit mycket svårare att få privatlån nuförtiden. Eller så är det bara för att jag redan har utmaxade krediter på Lumify, Credifi, Ferratum, Northmill etc.

Alla råd uppskattas. Sitter verkligen i skiten här.

Bra att du har insikten, det är första steget. Och när spelpaus, självhjälpsmöten etc inte hjälper dig är rådet att lämna över din ekonomi till någon nära anhörig. Låt de få din lön och att de betalar räkningarna och ger dig lite cash i veckan till mat mm. Det kan låta tungt, men det kan få dig att bryta dina mönster, där dopaminet just nu flödar som en motorväg i din hjälpa. Detta kan du förändra om du vill.
Nya lån löser tyvärr inget, du kommer bara längre och längre ner i den onda spiralen genom att fortsätta på samma sätt. Bryt nu, det är inte för sent, även om du liksom många av oss här, har några tuffa år framför dig.

På 6 dagar i månaden blir 6000 de täcker nästan en hyra

Sen 40% på ic är totalt fruktansvärt uruselt
Du måste nog ha rätt. Jag såg att jag hade enbart bättre kreditvärdighet än 11% i min åldersgrupp. För till skillnad från tidigare så blir jag bokstavligt talat nekad av ALLA låneföretag. Tänkte bara låna så jag kunde ha lite matvaror hemma, rena nödvändigheter. Men verkligen alla företag nekar mig nu. Jag tror Svealånet på 300k förvärrade allt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp