Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spelmissbruk skuldsanering möjligt?

En sak man bör ha med sig, OM man får mer i inkomst och en fordringsägare begär omprövning KAN tiden för skuldsanering förlängas. Om man själv begär omprövning för ändrad ekonomi förlängs den inte.

Får du årlig löneökning kan de "kvitta den mot andra kostnadsökningar.

Så allt beror på vad du har över innan ökningen när allt är betalt kontra vad du har över efter ökningen.

Jag skulle hellre ansökt om omprövning vid varaktig ökning på över 2000 typ. Hellre göra det och få besked att de inte ändrar och man får "stämpel" på att man vill göra rätt än riskera bakslag med förlängning.

är du säker att dem räknar betalutrymmet netto och inte brutto?
Ja helt säker. Det är vad du får över i rent betalningsutrymme som gäller. Betalutrymme till för sanering kan inte vara brutto.

Ja helt säker. Det är vad du får över i rent betalningsutrymme som gäller. Betalutrymme till för sanering kan inte vara brutto.
Tack för svar min handläggare sa att jag skulle ompröva vid en väsentlig löneförhöjning som var bestående. Jag frågade då vad som menades med väsentlig är det 2000 kr eller mer tex? Då svarade hen att Ja du bör ompröva vid en löneförhöjning om 2000 kr ..

Jag tyckte det lät märkligt men frågade inget mer.

Tack för svar min handläggare sa att jag skulle ompröva vid en väsentlig löneförhöjning som var bestående. Jag frågade då vad som menades med väsentlig är det 2000 kr eller mer tex? Då svarade hen att Ja du bör ompröva vid en löneförhöjning om 2000 kr ..

Jag tyckte det lät märkligt men frågade inget mer.
Det är ju möjligt att det är olika för var o en. I mitt brev från Skusan så hade min handläggaren angett att vid en stadigvarande ökning om 4000-5000 kr/mån netto så skulle jag begära omprövning.
Under mina 5 år sanering begärde jag aldrig omprövning. Och min lön låg nog 3000 högre år 5 jämfört m startåret.

Ja det är nog lite olika då beroende på inkomst situation och handläggare.

Får man inledande, vad händer med löneutmätning? Fortsätter den som vanligt tills beslutet?

Pratade precis med en handläggare. Hon sa att jag kanske kommer få besked idag eller under veckan om de går vidare med ansökan.
Hon sa inget om vad det kommer bli för beslut men har känsla att det kommer vara nej.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp