Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spelmissbruk och kronofogden

Jag känner att det kommer bli så fruktansvärt skönt att slippa jaga lån för att betala andra lån och tjata på långivare så man får höjd kredit osv. Vi ska inte tala om alla gånger jag varit livrädd för posten. Får frugan ett kuvert i handen så avslöjas allt. Vilket var exakt vad som hände. Vilket var väldigt skönt nu i efterhand, kunnat hålla på max 1-2 månader till. Men viktigt är ju också att råda bot på spelberoendet vilket jag tror kommer gå galant nu med spärr hos alla kreditupplysare och spelpaus osv. Tror jag gått upp 15 år i utseendet på 6 år. Stressen sätter sina spår men nu ser jag väldigt positivt på framtiden.
Exakt det du säger om posten upplevde jag med. Snacka om stress.

Hejsan. Jag håller också på att få igång löneutmätning. Startar nog i Juni. Jag jobbar på en grundskola. Nu undrar jag. Vem är det som kommer få veta gällande min löneutmätning? Alltså vem kommer kronofogden att kontakta gällande mig? Är det rektorn? Eller är det HR?

Hejsan. Jag håller också på att få igång löneutmätning. Startar nog i Juni. Jag jobbar på en grundskola. Nu undrar jag. Vem är det som kommer få veta gällande min löneutmätning? Alltså vem kommer kronofogden att kontakta gällande mig? Är det rektorn? Eller är det HR?

Den som utgör löneutbetalningar, rektorn kanske attesterar dem? Vet inte? Betalar kommun ut lön eller reaktive skola?

Ni är fantastiska som lägger ner tid på att svara på mina frågor!

Snabbare hjälp här, forumet har förberett mig för vad folk redan gått igenom.

Idag har jag inget syfte här, vet vart jag ska, försöker hjälpa mer och informera.

För kände samma när man var på väg hit.

sitter oxh hoppas min löneutmätning går igenom, drog inte direkt på i uppvärmning var vad jag betalde dock med förbruknings el som kanske är 20% av uppvärmning.

Snackade med lilla gumman @Kimsan72 på kf och verkade gå bra ;)

Den som utgör löneutbetalningar, rektorn kanske attesterar dem? Vet inte? Betalar kommun ut lön eller reaktive skola?

Just det jag behöver veta. En familjemedlem jobbar som sekreterare på skolan och har bra kontakt med rektorn. Ifall det är rektorn som blir kontaktad av kronofogden så kommer min familjemedlem få reda på min löneutmätning vilket jag vill undvika

Just det jag behöver veta. En familjemedlem jobbar som sekreterare på skolan och har bra kontakt med rektorn. Ifall det är rektorn som blir kontaktad av kronofogden så kommer min familjemedlem få reda på min löneutmätning vilket jag vill undvika

Kommer definitivt inte sekreteraren bli. Dom får inte öppna posten och läsa den.

Rent krasst varför jag tog det med VDN är för att jag har ingen som kontrollerar mig, och har ett brett ansvar okontrollerat.

Kan säkerligen förskingra pengar om jag vill rätta bokföringen trots ekonomi chefer över mig, men idag har jag en dotter och behöver komma på fötter.

Hade dock inte kunnat göra det om ekonomi chef och under hade god kompetens.

Om jag valt det dvs

I en friskola kan det säkert vara något som hamnar hos rektorn, är det hos kommunen skickas det baea till Lönekontoret, om dom väljer att sprida vidare vet jag inte

Nu när jag släpper allt kommer jag bli anmäld rent brottslig av nån långivare? Tänkte om jag angett att jag har mindre månadskostnader än vad jag egentligen har? Har sett vissa får brev från advokatfirmor osv? Låter ju sjukt läskigt.

Nu när jag släpper allt kommer jag bli anmäld rent brottslig av nån långivare? Tänkte om jag angett att jag har mindre månadskostnader än vad jag egentligen har? Har sett vissa får brev från advokatfirmor osv? Låter ju sjukt läskigt.

Nej.
Det är inte brottsligt att inte kunna betala tillbaka på sina lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp