Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Spelfrihet

Barnet är 3.5 månad så ur den synpunkten så förstår hon inte ju.

Är dock ledsen över att jag inte kan göra något mer för henne närmsta åren, även om saker inte kostar något kanske i början.

Löneutmätning snart i juni. Bilen skit, behöver skaffa ny... det man kunnat lägga undan måste gå till det...

Mitt ex tog pengar från det jag lagt undan men är skitsamma.
Behöver hålla den fronten ok.

Frågade familj om hjälp, blankt nej.

Och vägrar be vänner om hjälp, när dom är det närmsta jag har till familj kvar.

Hur mår jag?

Kunde varit bättre.

Är dock ledsen över att jag inte kan göra något mer för henne närmsta åren, även om saker inte kostar något kanske i början.

Löneutmätning snart i juni. Bilen skit, behöver skaffa ny... det man kunnat lägga undan måste gå till det...

Hur mår jag?

Kunde varit bättre.
Låter jävligt tufft!

Hur mår jag?

Kunde varit bättre.
Ja då är det tungt och även om det låter konstigt och klyschigt så kan det faktiskt bara bli bättre från och med nu.
Hur har du det med spel nu?

Har inte spelat sedan december.
Var liksom tvungen välja när hon föddes.

Är mest orolig för att jag får typ ett straff när jag måste söka skuldsanering, mig veterligen om jag fick avslag angav jag högre lön vid ansökan av lån.

Känns som det är en form av bedrägeri eller vilseledande information iaf.

Sedan är det väl böter på det, lär ju inte anses som något värre brott vad jag kan se vad folk blivit dömda för.

Men känns som skuldsanering blir extremt långt bort.

Kan inte acceptera att leva på löneutmätning förevigt för detta.
De flesta av oss känner sig som brottslingar men det är inte brottsligt att inte kunna betala. De rättsliga åtgärder vi får är kfm.

jag har varit spelfri snart i fem månader. men jag fick för några år sedan återfall. som nu är det min andra chans att klara av det. har fått skuldsanering just nu. men ska fan klarar av det för min egen skuld. man mår så jävla dålig av att spela. men ändo är det svårt att låta blir. har man gott om pengar så är det svårare att låta blir. har tagit spelpaus. men man får låta huvudet tänka på något annat. på träning eller på någon hobby.

Jag har sparat väldigt mycket pengar på att hålla mig borta från spel. Jag har köpt en sådan där sparbössa som man behöver konservöppnare för att öppna. När jag får lön tar jag ut de cash som jag tror jag kan undvara. Blir inte mycket per månad, men många bäckar små. Lägger sedan snabbt ner dem i "konservsparbössan" får bli till något fint sedan.
Spelfrihet är inte lätt att behålla. Det krävs aktivt ställningstagande. Att kunna leva med rastlösheten och känslan av att vara uttråkad. När man slutat och efter ett återfall kan känslan vara väldigt stark men jag upplever att den klingar av efter cirka 1,5-2 veckor. Håll ut!

Jag har sparat väldigt mycket pengar på att hålla mig borta från spel. Jag har köpt en sådan där sparbössa som man behöver konservöppnare för att öppna. När jag får lön tar jag ut de cash som jag tror jag kan undvara. Blir inte mycket per månad, men många bäckar små. Lägger sedan snabbt ner dem i "konservsparbössan" får bli till något fint sedan.
Spelfrihet är inte lätt att behålla. Det krävs aktivt ställningstagande. Att kunna leva med rastlösheten och känslan av att vara uttråkad. När man slutat och efter ett återfall kan känslan vara väldigt stark men jag upplever att den klingar av efter cirka 1,5-2 veckor. Håll ut!

Åh den känslan känner jag igen, rastlös och uttråkad. Jag kör också med sparbössor, ganska motiverande sätt att spara på faktiskt. ;)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp