Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Spelberoende som satt sig i skiten..

hej gott folk. Har hängt runt ganska mycket på detta forum på sista tiden. Tyvärr pga mina egna problem. Blotta 22 år och skulder på 3-400tkr. Fyfan så snabbt man kan sabba sitt liv. Allt på grund av att man fastnade i spelen. Jag vet inte riktigt varför jag skriver detta ens, kanske är det för att dela med mig av min historia efter att ha läst om era, kanske är det för att jag märkt att det är ganska skönt att prata om det. Även om det egentligen inte löser några problem så känns det nästan alltid lite bättre efter att ha öppnat upp sig.
Mitt liv slutade väl ungefär vid 18 års ålder när jag tänker tillbaka på det. Började oskyldigt med några hundra någon gång ibland, och tillslut var det så illa att jag satt uppe o väntade på kvällen att klockan skulle slå om till 00 den 25e så pengarna trillade in på kontot och jag kunde spela. Som allra värst blev det när jag fick en himla massa problem inom familjen, osämja, sjukdomar osv. Då var spelandet trösten. Så tragiskt, med spelandet alltså. Paniken efter pengar bara ett par dagar efter löning, ibland redan dagen efter. Så startade lånekarusellen. Jag tror att jag hade det lite för bra från start, jobb direkt efter gymnasiet, en lön på 26500 efter knappt ett år. ”Nä men jag har råd att betala det här lånet också det är lugnt.” Nä, det var verkligen inte lugnt. Det konstiga är att jag ändå lyckats hålla mig undan löneutmätning, dock ett par anmärkningar. Men nu är det nära. Har lyckats samla ihop en hel del lån till lite större. Men månadskostnaderna är för höga ändå. Dock är idag ändå en ganska bra dag, fick kontakt med en bekant som troligtvis lånar ut 150tkr till mig. Han är dock iväg på semester nu så får inte veta förens nästa vecka. Satt och gjorde en kalkyl/budget idag. Får jag lånet av honom så kommer jag få pengar över varje månad! Hela 5500kr. Det har verkligen gett mig hoppet här nu. Letar dessutom efter ett helgjobb för att dra in extra. Ganska segt att se typ 75% av lönen försvinna på utgifter varje månad om jag får lånet, men ändå pengar över då dock. För i ärlighetens namn, jag är beredd att ge upp allt nu. Trött på att må såhär, trött på att känna sådan skam, trött på att få min sambo att må dåligt pga detta. Finns så mycket mer sjuka, konstiga, dumma saker att berätta om, men det sparar vi till någon annan gång. Ha det bra ni härliga människor som tog er tid att läsa detta.
Förresten, spelar inte längre.

Som jag skrev i den andra tråden om spelberoende - tack för att du delar med dig! Vi är många i samma situation och vi finns här allihop för att stötta varandra!

Först och främst ber jag dig att installera något som heter gamban på alla dina enheter. Kostar typ en hundring per enhet men det är välinvesterade pengar.

Det stryper accessen till alla spelsidor online.

Bara så du inte faller dit igen. Jag vet nämligen hur lätt det kan vara att göra det. Även om man tror att man har kontroll.

Vi är som nyktra alkoholister du vet. Allt som kan trigga det, minsta lilla sak kan göra att vi faller dit igen.

Så snälla, ta mitt råd och gör det direkt så kommer vi på fötter igen.

Jag har spelat bort åtskilliga miljoner så jag vet.

Och än en gång, tack för att du delar med dig ❤️

Håll dig spelfri!! Du är bara 22 år gammal, du kommer reda ut allting innan du är 30.
Många här på forumet är 50-60 år och kommer aldrig kunna bli skuldfria, jobba bara på lite extra och som sagt håll dig spelfri, allt annat kommer lösa sig
Men håll dig spelfri, det är A & O...

Ni är grymma. Jag känner er inte, men ändå så känner jag någon dragningskraft och gemenskap (om man nu ska skoja till det så har vi ju skulder och en del spelberoende gemensamt) till er fina människor på detta forum. Vet som sagt inte riktigt vad jag ville med detta inlägg. Ligger här nu och gråter ut medans sambon är på jobbet. Har liksom under en längre tid bara stängt in alla känslor i ett rum och kastat nyckeln. Nu var jag lite nyfiken på hur dom känslorna egentligen var och dyrkade försiktigt upp låset igen. Vilken käftsmäll. Värre än innan och jag inser hur mycket jag förstört och förlorat pga detta. Om den här personen lånar ut till mig, så kommer jag vara skuldfri om 57 månader senast, med ett par milstolpar på vägen som gör att jag får mer pengar över. Så länge jag inte missat något lån eller faller tillbaka i spelandet. Men tro mig, jag vill verkligen bara styra upp mitt liv. Starta ett sparande för en bostadsrätt, planera för barn så småningom. Efter att sambon är klar med hennes utbildning om 2,5 år. Usch vad jag tycker synd om henne. Så mycket smärta jag orsakat henne, genom lögner och chockar hon fått när det kommit hem brev från diverse inkasson och kfm. Jag vill ha ett vanligt svenssonliv, dom 3 V’na. Volvo villa vovve. Det är ett drömliv för mig..

@Terry_
Får jag fråga hur du satt dig i denna sits? Spel? Hur mycket skulder? Livssituation helt, ja allt. Inte riktigt uppfattat det när jag kollat runt. Du behöver självklart inte svara på något om du inte vill det till någon anonym bakom en skärm.

Kolla med spelberoendes riksförbund vart du har närmaste möte och ge de en chans! Detta hjälpte mig super mkt, kunna öppna upp mig 100% och ingen som dömer eller som inte förstår. Alla är i samma sits. Så snälla ta det steget.

Nu har det gått en stund sen jag skrev något här. Jag läste hela din tråd @Terry_, wow.. vilken jävla kämpe du är! Jag sitter nu och väntar på att träffa mannen som kanske kommer rädda mig ur denna situation. Ska träffa honom om 1 timme. Har varit ganska nere sen jag skrev hör senast och det har påverkat allt i princip, förhållande, kompisar och jobb. Sista veckan har dock ändå känts ganska okej, förhoppningsfull för detta möte och överlag ganska glad. Lite semester till ett hus i norra Sverige och bara vila ut gjorde nog sitt. Håller verkligen tummarna för att detta ska gå vägen nu. Tusen tack till alla på detta forum som både ger inspiration och motivation. Ni är helt klart grymma.

Vad är det för man du ska träffa?
Någon som ska hjälpa dig med finanserna eller?

Stort lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp