Hej! Jag har en sån ångest över min ekonomiska situation. Jag har massa skulder pga spelmissbruk. Strax över en miljon. Har 3 barn, en sambo. För ca 2 veckor sen pallade jag inte mer och gjorde väl ett halvdant försök att ta mitt liv. Det gick inte vägen och jag är fortfarande vid liv. Jag levde med bördan och ångesten själv. Min sambo har vetat om min situation men aldrig att den var så omfattande. Jag har varit på psyket sen 2 veckor tillbaka och imorgon ska jag skrivas ut och överlämnas till öppenvården. Jag kommer gå på samtal med psykolog och läkare samt en terapeut som riktar in sig mot spel. Jag känner mig taggad men vet inte riktigt hur och vart jag ska börja. Jag har ansökt om skuldsanering nu under tiden jag har varit på psyket. Enda problemet med det är att vi har ett radhus jag och min sambo som vi äger tillsammans 50/50. Har kronofogden rätt att mäta ut den eftersom att min sambo inte har något alls att göra med mina lån och krediter. Den är redan maxbelånad så vi har inte utrymmer att låna mer på den. Samt att vi har 3 barn. Tänker att de kanske tittat på vår familjesituation. Jag har en lön på 35K innan skatt och min sambo ca 37K innan skatt. Jag har inga betalningsanmärkningar och ingen av mina skulder ligger varken hos kronofogden eller inkasso. Samlingslån känns heller inte aktuellt med tanke på storleken på mina lån, tror inte att nån bank skulle baka ihop det. Sen har jag inte heller den bästa uc scoren för tillfället. Nån med liknande erfarenheter? Tacksam för all tips och råd!!