Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spelberoende, skriver av mig...

Vet ju inte ens vart man ska starta,

35 år spelat sen jag va 20 år.
Dem extrema summerns började vid 25.
Har lån på cirka 1.3 miljoner räkningar på 45.000 varje månad, har betalt varje räkning i cirka 7 års tid. Kommer ingen vart.
Har ett bolag som jag plockat ut flera uttag säkert på min 700-800 tusen utan skatt spelat som en idiot.
Vad händer nu? Blir det fängelse och näringsförbud och fler brott?
Tråkigt att livet blev så här idioti på hög nivå
Har även 2 barn och fru.
Ekobrott är inget som ses med blida ögon men ta tag i det nu, erkänn och sök hjälp.
Det kan bara bli bättre. <3

Vad tror du sker? Blir det fängelse? Eller skuld ? Hur e det med näringsförbud?
Självklart ♥️
Det är absolut inget jag kan eller vill uttala mig om.
Ju fortare du tar tag i det desto mindre skada.
Gör det för din familj och för dig själv, då kan du gå med huvudet högt. Inget är försent för att ordna upp.

Man kan få fängelse för grovt skattebrott upp till 24 månader som max.
Många får dock inte maxtid om det är första gången. Min gissning är 6-12 månader om du blir påkommen.

SKV har ganska dålig koll dock, har du extern revisor som skickar in siffrorna med kommentarer så är det definitivt kört.
Gör du siffrorna själv.....

Förstår ju att jag gjort fel och vill så klart göra om göra rätt.

nej jag har ingen revisor och bokslutet är försenat.

vad händer om jag kursar det? Det fattas ju fortfarande pengar som jag skrev ovan, tråkigt har alltid gjort rätt för mig med allt men just detta är knasigt.

Vill ju inte sitta inne, har någon något extremt bra förslag?
Jag har hört att det kan vara väldigt svårt även bland samlare att värdera konst, musik och tavlor, ibland ser kvittona ut som dom gör från auktioner och andrahandsmarknaden.
Man måste väll få ha vas, skulpturer, lpskivor, ur&klockor, lampor, pokemon/hockeykort, frimärken, mynt och tavlor på kontoret som väldigt intresserad konstsamlare?

Senast ändrad:
Förstår ju att jag gjort fel och vill så klart göra om göra rätt.

nej jag har ingen revisor och bokslutet är försenat.

vad händer om jag kursar det? Det fattas ju fortfarande pengar som jag skrev ovan, tråkigt har alltid gjort rätt för mig med allt men just detta är knasigt.

Vill ju inte sitta inne, har någon något extremt bra förslag?
Är det ett aktiebolag? Hur ser det ut med framtida intäkter i bolaget?

Det går att sätta de saknade pengarna på ett balanskonto exempelvis och se till att dra av mot lön (netto) och kvitton, under ett eller flera år, men det förutsätter att företaget har framtida intäkter alternativt en upparbetad vinst.

Gör alla möjliga grejer för att hålla dig från spel. Hjälp kommer du behöva. Jag skulle börja gå i spelgrupp om det går + kontakta din stadsdels vuxenenhet och be om att få kbt-behandling för spelmissbruk.
Sen är det viktigt att du försöker komma ihåg känslan som du hade när du skrev det här inlägget. Att du aldrig vill spela igen. Återkom till den om du känner ett sug att spela.
Vill söka kbt behandling. Tror inte det hjälper för mig att sitta i en grupp med andra spelmissbrukare o snacka skit. Hur löser man sån kbt behandling? Tack för hjälpen btw❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp