Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spelberoende, skriver av mig...

Jag tänkte skriva av mig lite..
Fyfan vad trött jag är på det här hamsterhjulet till liv. Gång på gång har jag gjort familj och flickvän besvikna. Det här spelberoendet äter upp mig inifrån, vill bara sluta med all skit. Nu blir det tredje gången farsan hjälper mig med detta, han hjälpte mig med 420k första gången. Jag satte mig i skiten dagen efter och plockade på mig ungefär 200k till i skuld och nu står jag här.. helt hopplös och mår skit. Vi ska till banken och öppna ett nytt lönekonto jag helst inte kan röra. Jag är 21 år gammal och mår som jag förtjänar, men jag önskar inte ens min värsta fiende det här. Tjejen är fett besviken och vettefan hur det kommer bli. Har en bruttolön på ungefär 34k.. har någon något tips så får ni gärna skriva. Mår så pass dåligt att allt ni skriver uppskattas.

Fyfan vad trött jag är på det här hamsterhjulet till liv. Gång på gång har jag gjort familj och flickvän besvikna. Det här spelberoendet äter upp mig inifrån, vill bara sluta med all skit. Nu blir det tredje gången farsan hjälper mig med detta, han hjälpte mig med 420k första gången. Jag satte mig i skiten dagen efter och plockade på mig ungefär 200k till i skuld och nu står jag här.. helt hopplös och mår skit. Vi ska till banken och öppna ett nytt lönekonto jag helst inte kan röra. Jag är 21 år gammal och mår som jag förtjänar, men jag önskar inte ens min värsta fiende det här. Tjejen är fett besviken och vettefan hur det kommer bli. Har en bruttolön på ungefär 34k.. har någon något tips så får ni gärna skriva. Mår så pass dåligt att allt ni skriver uppskattas.
Du måste låta någon annan ha insyn i och som sköter din ekonomi. Det sämsta din pappa kunde göra var att lösa dina lån utan motkrav.
Din pappa borde inte hjälpa dig denna gången utan du borde själv få lösa situationen på ett eller annat sätt.
Blocka dig på alla spelsidor och sök hjälp för ditt beroende.
Det blir bra men nu är det upp till dig.

Vi är många som är / har varit i din sits. Det som hjälpte mig var att söka proffesionell hjälp. Ett år efter att genomgått kbt-terapi kring spelberoende har jag inget sug att spela. Något jag inte trodde skulle kunna ske när jag var som djupast i spelberoendeträsket. Känns så skönt att slippa tänka på spel och fokusera på viktigare saker. Du kan också komma dit.
Du verkar ha en familj som vill hjälpa. Var transparent med vad du går igenom om du vill ha deras fortsatta stöd.
Behöver du pengar för att klara månaden? Erbjud dig att städa ut deras vind och källare och sälj saker. Sen kan ni dela på pengarna. Gamla serviser och möbler kan ibland gå för mer pengar än man tror.

Känner igen känslan och hopplösheten. Du behöver, som tidigare har sagts, låta någon ha hand om dina pengar. Dom får ge dig kontanter alt swisha över en liten summa i veckan alt flera gånger i veckan. Sen behöver du professionell hjälp, kbt-behandling tex. Kolla om det finns någon grupp för spelberoende där du bor. Mycket bättre än man tror.
När du är nära spelmissbruket, dvs spelat nyligen, har man ofta extra svårt att hålla sig från spel. Så du behöver göra allt för att göra det omöjligt för dig att spela så du får en tid ifrån spelandet.
Sen behöver du hitta annat att fylla tiden med. Idrott, meditation, plocka svamp. Upp till var och en vad man gör, men man behöver hitta andra intressen. För spelandet har ju ofta tagit all vaken tid inkluderat att tänka på spel och planera för att spela etc.
Måste själv följa alla dessa punkter. Har fallit djupare än tidigare och håller nu på att släppa mina skulder.

Önskar dig lycka till! Skriv om det är något

Tack så mycket! Ja nu har jag gett över min ekonomi helt till pappa så det är iallafall ett steg i rätt riktning. Tror du att jag även behöver professionell hjälp utöver detta?

Tack så mycket! Ja nu har jag gett över min ekonomi helt till pappa så det är iallafall ett steg i rätt riktning. Tror du att jag även behöver professionell hjälp utöver detta?
Alls med missbrukas rekommenderas absolut det så våga söka hjälp :folded:

Förmodligen, du får inte direkt några konsekvenser i ditt handlande nu och din fader är medberoende.

Och spelmissbruk är svårt komma ifrån helt själv. Behövs bara i princip en gång man sänker garden så sitter man där igen.

Börja väl själv i din ålder, fortsatte i 15år efter.

Gör alla möjliga grejer för att hålla dig från spel. Hjälp kommer du behöva. Jag skulle börja gå i spelgrupp om det går + kontakta din stadsdels vuxenenhet och be om att få kbt-behandling för spelmissbruk.
Sen är det viktigt att du försöker komma ihåg känslan som du hade när du skrev det här inlägget. Att du aldrig vill spela igen. Återkom till den om du känner ett sug att spela.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp