- Meddelanden
- 10 135
- Mottagna reaktioner
- 6 668
- Poäng
- 4 477
Jag har gjort samma resa, utmattningsdepression 2018 som i sin tur ledde till min resa hos kfm.Tack för input. Jag var sjukskriven i utmattningssyndrom för ca 5 år sen, och har väl känt att jag återhämtat mig hyffsat om än aldrig helt. Men häromdagen gjorde jag, pga bland annat mina humörsvängningar, ett test för att se om jag möjligen låg på gränsen igen. Jag låg långt över gränsen. Betydande utmattning löd domen. Jag behöver ta detta på allvar. Mitt humör framförallt. Det går ut över allt och alla, till och med på jobbet.
För några veckor sedan var jag nära att hamna där igen dels pga svåra beslut, familjerelaterat men också pga en omprövning av min skuldsanering som tog två månader att handlägga från att de började titta på den. Många sömnlösa nätter och till slut bröt jag ihop. Gjorde en test hos psykolog och jag liksom du var över gränsen för en ny utmattning. Var hemma två veckor från jobbet och fokuserade på mitt mående och sömnen och nu mår jag mycket bättre igen.
Var rädd om dig och lyssna på din kropp, dags att ta ett steg tillbaka för att inte hamna i en utmattning igen.