- Meddelanden
- 36
- Mottagna reaktioner
- 17
- Poäng
- 52
Min tankegång var precis som din innan jag berättade, och det är ju ingen som vet hur ens partner reagerar, jag har gått mycket hos psykolog efter för att komma vidare i mitt egna mående, dels vad de var som triggade spelberoendet hos mig, och att lära känna vem jag är utan fasaden.Du har helt rätt, detta kommer låta helt sjukt men jag är inte rädd för att bli lämnad utan tror mer det handlar om att synen på mig som fru kommer att ändras, dvs fasaden som finns och den jag va innan alla lån som jag låtsas att jag fortfarande är.. nu ska jag berätta min mörkaste hemlighet och han kommer nog aldrig se på mig på samma sätt igen tänker jag, frågan är ju om jag orkar leva i det?!
Jag har t.om gått så långt i mina tankar att jag hoppas jag blir lämnad för då säljs allt och jag blir skuldfri, hur sjukt är inte det?
Oavsett vad, tycker jag det är viktigt att respektera sättet din partner reagerar på, det finns inget rätt eller fel.
Jag pratar från hjärtat, gör dig själv en tjänst, och försök berätta snarast, att skjuta på problemen ingår när du är i ett beroende, men det hjälper dig ingenting. Det finns bara lösningar på detta, kanske blir du utköpt ur huset för att betala dina skulder, så kan du köpa in dig igen när du lyckats spara ihop lite pengar, när all ekonomiska ångest lagt sig, och du faktiskt har pengar över den 27e, istället för att allt går till lån och spel.
Jag stöttar dig, behöver du nån att prata med så hör av dig.