Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Spelberoende möte

Hej,

Jag ska idag gå på mitt första gruppmöte för spelberoende. Jag har tidigare gått på individuella möte hos en på kommunen.

Vad har ni för erfarenheter från sånna möten? Är det okej att bara sitta tyst och lyssna? Har man några krav eller liknande på att presentera sig?

Hej,

Jag ska idag gå på mitt första gruppmöte för spelberoende. Jag har tidigare gått på individuella möte hos en på kommunen.

Vad har ni för erfarenheter från sånna möten? Är det okej att bara sitta tyst och lyssna? Har man några krav eller liknande på att presentera sig?
Hej
Jag skall ochså på möte idag, det är helt okey att sitta att lyssna. Det är många som gör det första gången.

Mvh
Bridget

Jag tycker att dessa möten är kanon. Bidrog helt klart till min spelfrihet.

På mina möen kör dem ett snabbt varv där man presenterar sig och nämner hur länge man varit spelfri, sedan brukar man sitta i mindre grupper där ordet går runt. Är inget tvång att man ska dela med sig. Är du lite osäker så prata med dem som leder samtalet innan det börjar.

På mina möen kör dem ett snabbt varv där man presenterar sig och nämner hur länge man varit spelfri, sedan brukar man sitta i mindre grupper där ordet går runt. Är inget tvång att man ska dela med sig. Är du lite osäker så prata med dem som leder samtalet innan det börjar.

Exakt så är det i Malmö också, sen delar dom aldrig in anhöriga och beroende i samma grupp. Alltså typ man och fru eller mor och dotter.

Exakt så är det i Malmö också, sen delar dom aldrig in anhöriga och beroende i samma grupp. Alltså typ man och fru eller mor och dotter.

Är nog samma upplägg på de flesta orter . Luleåföreningen drivs ju t.e.x av tidigare ledaren för malmöföreningen.

Är nog samma upplägg på de flesta orter . Luleåföreningen drivs ju t.e.x av tidigare ledaren för malmöföreningen.

Vet du namnet? Tomas och Madelene var ansvariga när jag gick i Malmögruppen.
Det som var coolt här var att vissa varit spelfria 8-9 år men ändå inte missat ett enda möte på dessa åren. Otroligt inspirerande.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/fler-behandlas-for-spelberoende

Jo men visst fan är det han? Det var han som fick mig att börja gå på mötena i Malmö, har han flyttat till Luleå?

Gällande Madelene så minns jag vissa saker hon berättade på mötena som fick mig att haja till men då det råder tystnadsplikt vill jag inte skriva ut det här, däremot var jag lite så där till om hon drev detta för att hon brann för det eller för att det var hennes jobb då hon faktiskt fick lön för det...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp