Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spelberoende hjälp

Jag tycker skammen är det värsta med det hela. Hade man inte känt det så hade jag nog vågat berätta om dom här problemen för mina anhöriga men istället är det ingen som har en aning hur jävla illa det är.

Jag tycker skammen är det värsta med det hela. Hade man inte känt det så hade jag nog vågat berätta om dom här problemen för mina anhöriga men istället är det ingen som har en aning hur jävla illa det är.
Skulle vilja säga att det blir mycket lättare när man väl berättat. Skamen och lögnerna gör att man istället försöker lösa det själv (vilket inte går) och försöker man spela för att göra allt bättre (idiotiskt tankesätt)
Jobbigt när man väl berättat men oj vad jag sover bättre idag

Jag skulle vilja påstå att berättandet är en förutsättning för att kunna hålla sig spelfri på riktigt. Är det bara dig själv du ska lura @Mike69 så kommer det gå för lätt att ta återfall. Har du folk som stöttar kan du dessutom få hjälp med att ge bort bankid, ge insikt i ekonomin osv. Metoder som är väldigt effektiva att begränsa sina möjligheter att ta återfall.

Gällande spelsug så är det mer komplext än bara en av/på knapp. Därför rekommenderar jag en KBT behandling med en riktig psykolog där man kommer till botten med hur man själv fungerar och vad som leder just dig till spel. Din arbetsgivare är skyldig erbjuda dig en sådan behandling om du är spelberoende. Ytterligare en fördel med att ”komma ut”. Skammen är typ noll kan jag dessutom upplysa dig om, bara en massa stöd och kärlek.

KBT-behandling gratis via 1177 e-stöd var jättedålig och bidrog snarare till mitt återfall.

KBT-behandling via jobbet jättebra som har gjort att jag totalt tagit kontroll över mitt spelberoende och snart firar 1 år spelfri.

Stödgrupp varannan vecka som komplement till behandlingen där man surrar anonymt helt fritt med andra som fattar precis vad det handlar om utan att någon dömer en. Jag går här, måndag, onsdag och digitalt torsdag men den organisationfinns även på andra orter:

Tyvärr så är föreningen på väg utför. Folk som kommer med personliga påhopp och resurser sitter helt tysta

För mig hjälpte Spelberoendes förening i Göteborg väldigt mycket. Men även att vara öppen mot sig själv och sin omgivning, arbetsgivare, vänner och familj.
Jag gick också hos en behandlare på beroendemottagningen i kommunen samt tät kontakt med budget och skuldrådgivare. Jag hade också en helt underbar person på KFM som stöttade mig. Har varit spelfri i snart fyra år och aldrig tagit något återfall.
Lycka till och skriv en rad om du vill ha stöd.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp