Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Spelberoende hjälp

Hej tänkte höra lite med er om erfarenhet av spelberoende hjälp.

vilket/Vilka metoder har varit bäst för er ? Online
Vård runt sin region
Gratis program
Etc etc

KBT-behandling gratis via 1177 e-stöd var jättedålig och bidrog snarare till mitt återfall.

KBT-behandling via jobbet jättebra som har gjort att jag totalt tagit kontroll över mitt spelberoende och snart firar 1 år spelfri.

Stödgrupp varannan vecka som komplement till behandlingen där man surrar anonymt helt fritt med andra som fattar precis vad det handlar om utan att någon dömer en. Jag går här, måndag, onsdag och digitalt torsdag men den organisationfinns även på andra orter:

Sen har jag kommit ut och sagt åt alla att aldrig låna mig pengar eller lägga ett spel åt mig. Viktigast av allt så har jag gett mitt bankid kod till min fru så jag inte kan signera nya låneansökningar eller insättningar men kan fortfarande identifiera mig via faceid och läsa kivra, gå in på min nätbank mm

För egen del som var extremt beroende på daglig basis i över 10 år fick jag angripa det aggressivt för det skulle hjälpa.

Kommunens behandlingsprogram + KBT via mitt jobb + Spelmöten med andra. Tyckte det sistnämnda var bäst. Spelmissbrukarnas förening.

Möten med andra är överlägset. Bra att prata med behandlare, KBT osv - men det är i möten med andra någonting "kan hända" på allvar. Min solklara erfarenhet. Sök på Spelberoende och din ort, exempelvis har Spelberoendegruppen flera olika grupper igång i landet.

Möten med andra är överlägset. Bra att prata med behandlare, KBT osv - men det är i möten med andra någonting "kan hända" på allvar. Min solklara erfarenhet. Sök på Spelberoende och din ort, exempelvis har Spelberoendegruppen flera olika grupper igång i landet.

Helt enig!

Känner ni aldrig spelsug eller så? Jag tog ett återfall förra veckan. Var spelfri ett halvår sen kom jag in i gamla tankebanor och så satt man där som besatt igen och bettade. Förvisso är jag dålig på att söka hjälp för det här beroendet men undrar verkligen hur man kan hålla suget borta.

Känner ni aldrig spelsug eller så? Jag tog ett återfall förra veckan. Var spelfri ett halvår sen kom jag in i gamla tankebanor och så satt man där som besatt igen och bettade. Förvisso är jag dålig på att söka hjälp för det här beroendet men undrar verkligen hur man kan hålla suget borta.
Känner spelsug då och då och jag har börjat gå in på minUC för att se vad jag ställt till med. Och skuldkänslan motverkar suget till viss del. Annars är det bästa enligt mig att gå på möten varje vecka. Detta skapar så mycket känslor för min del som gör att jag verkligen inte vill spela.

Rekommenderar Spelfriheten.se

Kan tillägga att jag höll uppe i 6år innan mitt första återfall och det fallet vart djupt...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp