Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

SPELBEROENDE CA 300.000kr i lån! Hjälp!

Är det någon av långivare som erbjuder betalningsfri månad? Använd isf pengar att släcka några av krediterna.
Det första du kan göra är att gå till Skatteverkets hemsida och ansök om jämkning. Du kan dra nämligen av 30% av ränteutgifter från skatten och istället för att få tillbaka pengarna efter 1,5 år kan du få skattesänkning per månad. Dvs du får ut större nettolön. Skatteverket bestämmer en ny procentsats som du sedan skickar till ditt lönekontor. Det brukar gå snabbt.
Sälj av så mkt du kan, använd varenda krona för att sänka nyttjade av dina krediter så kommer ditt UC betyg att förbättras.
Principen är att antingen minska utgifterna eller öka inkomsterna.
Så fort du har en bra eller mycket bra score kan du försöka söka samlingslån via förmedlare.
Under tiden är det viktigt att du söker proffesionell hjälp för spelandet, det är lätt att tro man klarar det själv men få lyckas och många hamnar i ännu sämre sits är de var innan.
Lycka till!

Är som att läsa något jag skrev för något år sedan.

Viktigaste är att du har insett problemet, nu måste du hitta lösningar för att arbeta mot det här problem. Skulderna, du kanske tänker? Nej, spelandet är problemet och skulderna är endast en biverkning av spelandet.

Uttöver att betala ner på krediterna (främst de som syns på UC för att förbättra betyget) är det inte mycket du kan göra för skulderna i dagsläget. Försök komma under 10% UC och sök sen samlingslån. Du får hitta bättre ränta sen efter några månader.

300K är ingen extrem summa och inte allt för långsiktigt. Jag började exakt som du på 300K och trillade tillbaka i spelet i efterhand, nu är skulderna 600-700K, det kommer ta många år att lösa.

Du har alla chanser i världen att vända på det nu, bli inte som mig. Bli bättre än mig. Du kan fixa det här, jag tror på dig.

Mvh föredetta missbrukare, 10 månader stolt spelfri med lycka i livet varje dag trots skulder. :)

Dukemo har helt rätt. Viktigast att jobba med spelfriheten. Googla spelberoende och din ort, då kommer du hitta en grupp - våga sedan ta kontakt, det förändrar liv. Du kommer få mod och kraft att ta itu med ekonomin. 300 låter mkt men du är ung. Själv sökte jag hjälp i 35-årsåldern med 1,9 mill i skulder.

Hoppas såklart att du hittar en lösning på ekonomin - ta hjälp av familjen, be dem exempelvis hålla koll på ditt konto! Vet inte hur många "samlingslån" och "lösningar" som bara gjorde det värre för mig när jag skulle lösa allt på egen hand...

Detta forum är suveränt på många sätt men jag använde det "fel" i många år. Jag letade bara efter lån och pengar. Jag borde istället lusläst trådarna om spelberonde.

Är som att läsa något jag skrev för något år sedan.

Viktigaste är att du har insett problemet, nu måste du hitta lösningar för att arbeta mot det här problem. Skulderna, du kanske tänker? Nej, spelandet är problemet och skulderna är endast en biverkning av spelandet.

Uttöver att betala ner på krediterna (främst de som syns på UC för att förbättra betyget) är det inte mycket du kan göra för skulderna i dagsläget. Försök komma under 10% UC och sök sen samlingslån. Du får hitta bättre ränta sen efter några månader.

300K är ingen extrem summa och inte allt för långsiktigt. Jag började exakt som du på 300K och trillade tillbaka i spelet i efterhand, nu är skulderna 600-700K, det kommer ta många år att lösa.

Du har alla chanser i världen att vända på det nu, bli inte som mig. Bli bättre än mig. Du kan fixa det här, jag tror på dig.

Mvh föredetta missbrukare, 10 månader stolt spelfri med lycka i livet varje dag trots skulder. :)
Tack! Känns skönt att få höra! :’(

Hej!

Jag är en kille på 21 år som lider av ett extremt jobbigt spelberoende. Jag har bestämt mig för att lägga ner det här för jag mår så psykiskt dåligt. Har berättat för vänner och familj om hur det ligger till.

Jag har fortfarande självmordstankar och mår fortfarande sjukt dåligt. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig åt.

Jag sitter nu på 8 olika lån bestående av nedan :
( allt är utan ränta, så de är uppemot 300.000+ )

Ferratum - 15.000

Lumify : 23000

Northmill 50000

Brocc 100.000

Loanstep 15.000

Smspengar 25.000

Credifi 15.000

Monara 5000

Hade jag bara kunnat samla ihop alla lån till ett och betala det över en längre tid istället för alla dessa små belopp som går upp mot 14-15k i månaden så hade saken känts så mycket bättre. Nu är det så att jag inte kan låna pengar för detta någonstans i med att min kreditvärdighet är såpass dålig.
Borde man gå till banken och berätta för dom hur det ligger till eller vad ska man ta sig åt?
Gärna tips på allt…

Med vänlig hälsning.
Enda bank jag kan tänka mig beviljar är väl Bank Norwegian eller Remember

Hej!

Jag är en kille på 21 år som lider av ett extremt jobbigt spelberoende. Jag har bestämt mig för att lägga ner det här för jag mår så psykiskt dåligt. Har berättat för vänner och familj om hur det ligger till.

Jag har fortfarande självmordstankar och mår fortfarande sjukt dåligt. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig åt.

Jag sitter nu på 8 olika lån bestående av nedan :
( allt är utan ränta, så de är uppemot 300.000+ )

Ferratum - 15.000

Lumify : 23000

Northmill 50000

Brocc 100.000

Loanstep 15.000

Smspengar 25.000

Credifi 15.000

Monara 5000

Hade jag bara kunnat samla ihop alla lån till ett och betala det över en längre tid istället för alla dessa små belopp som går upp mot 14-15k i månaden så hade saken känts så mycket bättre. Nu är det så att jag inte kan låna pengar för detta någonstans i med att min kreditvärdighet är såpass dålig.
Borde man gå till banken och berätta för dom hur det ligger till eller vad ska man ta sig åt?
Gärna tips på allt…

Med vänlig hälsning.
Lyssna du kan lösa detta som dom andra skrev ta spelpaus, om du har nära familj o vänner berätta ta ett lån av dom som jag gjorde mina ställde upp och jag betalad av dom värsta små lånen sen väntade jag tills jag hade bra i betyg och mina ff fick ner till 2st och samlade ihop allt... så försök få av dina närmaste bestätta hur det ligger till får du hjälp där att betala av dessa lån kan du absolut klara detta och må bra igen !

Bra att du insett nu! 300 är lyckligtvis inte en jättestor summa & helt möjligt att betala av.

Lyckas du få ett bra samlingslån så räkna med 3500 till 4000 i månaden. Vilket är en bra deal!

Därefter bara trycka in så mycket extra som möjligt :)!

Men som sagt spela inte mer, för då kan det bli riktigt jobbigt!

Är själv i liknande sits!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp