Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Spelberoende - Berättat för familjen

Gå inte med på en så snabb försäljning! Be henne att sakta ned så att ni inte tar överilade beslut. Kanske skulle behöva prata igenom det hela med professionell hjälp först? Allt detta för 100k??
håller med. Varför så bråttom.. Har det hänt innan att du har undanhållit saker?
Annars tycker jag det är märkligt beteende av din sambo

Hej Malmobo,

Jag har varit på denna hemsida under många år men har aldrig haft ett konto.
Men nu när jag såg din post så kände jag att jag ville svara (och då var tvungen att skapa ett konto).

Verkligen strongt utav dig att berätta, det är absolut första steget i rätt riktning och det är bara att kämpa på!
Har själv varit i samma sits och att berätta kan vara det skönaste man kan göra, men också det värsta.
Kämpa på, du är inte ensam i båten!

Jag ville också tipsa om Spelfrihetens självhjälpsmöten, nästa möte är imorgon klockan 18.
Det är via Zoom och det är en härlig bunt med människor som är med på mötena.

Du kan läsa mer om dem här:

Dem har även en app som är dunder!
Bara att söka på Spelfriheten på appstore eller Play Butik.

(Om jag inte får länka sidor eller om jag har brutit mot någon regel här på forumet så ber jag om ursäkt, mod får då ta bort mitt inlägg)
Tack för att du tog dig tiden att skriva här betyder mycket just nu. Jag har varit inne på Spelfriheten tidigare och kommer att vara med på mötet ikväll. Ska även titta på och ladda ner appen. Tack igen

Gå inte med på en så snabb försäljning! Be henne att sakta ned så att ni inte tar överilade beslut. Kanske skulle behöva prata igenom det hela med professionell hjälp först? Allt detta för 100k??
Jag håller med om att försäljningen har gått snabbt. Jag har sökt hjälp både via fysiska träffar och online under dem närmaste dagarna. Men vårt förhållande fungerade inte längre oavsett. Sen lite lögner och ekonomiskt kaos på det så beslutade vi oss som vänner att gå isär istället. Vi har kontakt och kommer fortsätta umgås som vänner med barnen.

Så det är inte lätt men jag tror det är för det bästa.

Allt gott

Starkt av dig att berätta, det är det första och svåraste steget.

Kan tycka att 100k om det nu är det totala beloppet låter lågt för att rycka upp barn och sälja bostaden.
Kanske finns det andra saker bakom, ofta håller man upp en fasad med lögner om varför pengarna tagit slut eller att man inte har råd med olika saker.
Dessa lögner är ibland svåra att förbise och kan räcka för en partner som känner sig sviken om förhållandet i övrigt inte varit på topp.

Hoppas ni kan hitta tillbaka men främst att du kan ta tag i dina skulder och hålla dig spelfri.
All lycka till dig
Jag kan vara beredd att hålla med om att det gått fort. Men som nämnt i en tidigare kommentar så har inte förhållandet minus spelproblem varit på topp på många år, sen lite lögner och ekonomiskt stress på det.

Så avslutar vi vårt förhållande som vänner och kommer fortsätta finnas där för varandra. Men jag har som du skrivit även varit en del lögner i förhållande till spel också och tilliten kommer att ta tid och bygga upp.

Vem vet kanske vi hittar tillbaka men det får framtiden avgöra.

Allt gott

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp