Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spelberoende - Berättat för familjen

Jag vet som många andra inte riktigt vad jag vill få sagt. Men måste få ventilera ut.

Här sitter jag 30år gammal man i ett tomt vardagsrum. Mina två underbara barn och sambo har hoppat in i bilen till svärföräldrarna.

Titeln för posten ger ett litet ljus om varför detta är fallet. Men vill ändå berätta vad som hänt.

Jag vet som många andra inte riktigt vad jag vill få sagt. Men måste få ventilera ut.

Här sitter jag 30år gammal man i ett tomt vardagsrum. Mina två underbara barn och sambo har hoppat in i bilen till svärföräldrarna.

Titeln för posten ger ett litet ljus om varför detta är fallet. Men vill ändå berätta vad som hänt.
Första steget taget <3 Vad var reaktionen och hur mycket i skuld? Bra gjort:folded:

Starkt och modigt av dig att berätta! Det var det jobbigaste steget för mig men också det mest befriande efter ett tag. Att slippa leva dubbelliv och ha ångest varje dag för det man utsätter sina nära för, samt sig själv, och äntligen kunna andas på riktigt igen är ändå värt allt jobb och alla andra jobbiga känslor som kommer med resten av stegen för att leva ett spelfritt liv. En dag i taget.
Att prata med andra spelberoende i stödgrupp och gå på samtal med beroendeterapeut för att få en större förståelse om sjukdomen och sig själv är det som hjälper mig mest. Lycka till!

Första steget taget <3 Vad var reaktionen och hur mycket i skuld? Bra gjort:folded:
Reaktionen var först förvåning, över hur pass illa det var och hur många som varit delvis involverade sedan tidigare. Jag har från min familj fått lite hjälp för inte så länge sedan har dok inte berättat för dem än. Har slut på ord just nu. Sen blev jag faktiskt förvånad över hur min sambo tog det, hon var lugn och berättade bara att detta kommer lösa sig men vi kommer inte leva tillsammans mer.

Skulden på dagens datum är runt 100k totalt men det är inte ett lån utan misslyckade betalningsplaner till diverse inkassobolag. Har även en hel del andra räkningar som måste in relativt snabbt. Men får ta och gå igenom allt imorgon. Sambon har redan bokat tid för en mäklare att komma imorgon kl10 så det går undan.

Starkt och modigt av dig att berätta! Det var det jobbigaste steget för mig men också det mest befriande efter ett tag. Att slippa leva dubbelliv och ha ångest varje dag för det man utsätter sina nära för, samt sig själv, och äntligen kunna andas på riktigt igen är ändå värt allt jobb och alla andra jobbiga känslor som kommer med resten av stegen för att leva ett spelfritt liv. En dag i taget.
Att prata med andra spelberoende i stödgrupp och gå på samtal med beroendeterapeut för att få en större förståelse om sjukdomen och sig själv är det som hjälper mig mest. Lycka till!
Tack för din fina kommentar, jag var faktiskt på ett live möte igår på spelberoendes förening lokalt och det var där jag samlade modet att bara säga som det var utan att bortförklara något. Jag har vetat att det varit ett problematiskt beteende länge men försökt att lösa det själv till det inte gick längre. Jag ska sätta mig imorgon och gå igenom hur stor förstörelsen är ekonomiskt det klarar jag inte idag. ♥️

Vill bara tillägga att det ursprungliga inlägget var 5-7 gånger då långt men det kom inte med när sidan uppdaterades. Jag orkade inte skriva om allt.

Nu har du tagit det första steget åt rätt håll. Heja dig! Det krävs både mod och styrka att göra det du just gjort.

Hej Malmobo,

Jag har varit på denna hemsida under många år men har aldrig haft ett konto.
Men nu när jag såg din post så kände jag att jag ville svara (och då var tvungen att skapa ett konto).

Verkligen strongt utav dig att berätta, det är absolut första steget i rätt riktning och det är bara att kämpa på!
Har själv varit i samma sits och att berätta kan vara det skönaste man kan göra, men också det värsta.
Kämpa på, du är inte ensam i båten!

Jag ville också tipsa om Spelfrihetens självhjälpsmöten, nästa möte är imorgon klockan 18.
Det är via Zoom och det är en härlig bunt med människor som är med på mötena.

Du kan läsa mer om dem här:

Dem har även en app som är dunder!
Bara att söka på Spelfriheten på appstore eller Play Butik.

(Om jag inte får länka sidor eller om jag har brutit mot någon regel här på forumet så ber jag om ursäkt, mod får då ta bort mitt inlägg)

Reaktionen var först förvåning, över hur pass illa det var och hur många som varit delvis involverade sedan tidigare. Jag har från min familj fått lite hjälp för inte så länge sedan har dok inte berättat för dem än. Har slut på ord just nu. Sen blev jag faktiskt förvånad över hur min sambo tog det, hon var lugn och berättade bara att detta kommer lösa sig men vi kommer inte leva tillsammans mer.

Skulden på dagens datum är runt 100k totalt men det är inte ett lån utan misslyckade betalningsplaner till diverse inkassobolag. Har även en hel del andra räkningar som måste in relativt snabbt. Men får ta och gå igenom allt imorgon. Sambon har redan bokat tid för en mäklare att komma imorgon kl10 så det går undan.
Gå inte med på en så snabb försäljning! Be henne att sakta ned så att ni inte tar överilade beslut. Kanske skulle behöva prata igenom det hela med professionell hjälp först? Allt detta för 100k??

Starkt av dig att berätta, det är det första och svåraste steget.

Kan tycka att 100k om det nu är det totala beloppet låter lågt för att rycka upp barn och sälja bostaden.
Kanske finns det andra saker bakom, ofta håller man upp en fasad med lögner om varför pengarna tagit slut eller att man inte har råd med olika saker.
Dessa lögner är ibland svåra att förbise och kan räcka för en partner som känner sig sviken om förhållandet i övrigt inte varit på topp.

Hoppas ni kan hitta tillbaka men främst att du kan ta tag i dina skulder och hålla dig spelfri.
All lycka till dig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp