Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Spelberoende, anmäld för grovt bedrägeri. Hjäälp!!!

Räknat på att en SS kostade 50kr då hade jag ju fan kunnat vaskat 1300 stycken :p

Då hade du säkert lyckats åka fast för något tullbrott eller obehörig befattning med punktskattepliktiga varor eller nåt. Fortsätt gå på krogen och undvik att klappa till folk, är nog kanske enklaste sättet ändå

Då hade du säkert lyckats åka fast för något tullbrott eller obehörig befattning med punktskattepliktiga varor eller nåt. Fortsätt gå på krogen och undvik att klappa till folk, är nog kanske enklaste sättet ändå
Knogtango dansas som bäst utan publik.

Haha, tullbrott på krogen hade varit något!!
Ja, eller bara klappa till 1, inte 3

"Jag måste bara gå och byta fat. Igen"
Gick många fat på den tiden... :rolleyes:
Min stammiskrog sa att jag drack nästan ett fat på en dag. Tråkig tid i livet. Dyr tid i livet. Bortkastad tid i livet.

Hoppas jag aldrig mer har att göra med rättsväsendet. Eller krogar för den delen :D

En person som lånat 500 000 kr av två personer p.g.a. sitt spelmissbruk blev dömd till 1,5 års fängelse enligt ett inslag på Sveriges radio som publicerades igår det kan vara intressant som jämförelse för trådskaparen om eventuella påföljder.

En man i 40-årsåldern från Sundsvall döms till ett år och sex månaders fängelse för två fall av grova bedrägerier.
Den dömde har lånat drygt 500 000 kronor av två personer, och har enligt domen utnyttjat den ene långivarens oförstånd.
I bägge fallen har de lånade pengarna gått till att finansiera den dömdes spelmissbruk.

Tycker hela ärendet verkar vara rörigt utefter vad du skriver.

En sak är dock säker, om du nu inte är dömd sedan tidigare så finns det inte på kartan att du får sitta i fängelse, även om du mot all förmodan skulle dömas till fängelse och inte skyddstillsyn/villkorligt/samhällstjänst så blir det ett par månader och det kan du ta med fotboja istället. Så. Fängelse blir inte aktuellt.

Vidare är frågan ens om detta överhuvudtaget inte kommer läggas ner. Jag lägger mina mynt på det.
Förutsättning för boja är väl max 6 månader och att man ar arbete..

En person som lånat 500 000 kr av två personer p.g.a. sitt spelmissbruk blev dömd till 1,5 års fängelse enligt ett inslag på Sveriges radio som publicerades igår det kan vara intressant som jämförelse för trådskaparen om eventuella påföljder.

Intressant. Nu har ju dock folk här om jag minns rätt kommit fram till att det inte blir fängelse för det är inte grovt, och det är nog inte ens bedrägeri. Egentligen verkar det osäkert om det ens begåtts ett brott.
Ungefär så tror jag.

Intressant. Nu har ju dock folk här om jag minns rätt kommit fram till att det inte blir fängelse för det är inte grovt, och det är nog inte ens bedrägeri. Egentligen verkar det osäkert om det ens begåtts ett brott.
Ungefär så tror jag.
I artikeln ovan är samtliga rekvisit uppfyllda vilket är ett måste för att kunna bli fälld.

Så du tror att påföljden för min del inte blir fängelse?

Så du tror att påföljden för min del inte blir fängelse?
Ingen aning men då jag läst tråden tidigare och såg artikeln så tänkte jag att det kan vara intressant som jämförelse då brotten tycks vara liknande även om beloppen är högre i den länkande artikeln. I ditt fall kanske det inte anses vara lika grovt då det rör sig om lägre belopp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp