Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spelat bort mitt liv

Har skulder på nånstans mellan 400-500 tusen.... ångesten äter upp mig in och ut. Funderar på att släppa mycket till kronofogden och försöka beta av alla skulder som är under 10.000. Och sen gå all in på det som hamnat hos kronofogden. Ska byta jobb efter sommaren och kommer gå upp ett par tusen till i lön. Min största rädsla är att skulderna hos kronofogden kommer öka mer än vad jag kan betala. Finns säkert någon här med mer erfarenhet?

400.000-500.000 kr låter som ett hanterbart belopp med snöbollsmetoden. Speciellt med bättre lön.

Skulle du kunna lista alla skulder i storleksordning med störst först så ska jag förklara.

Som exempel:

Swedbank: 200.000
Nordea: 100.000
Lån till privatperson: 50.000
Klarna: 30.000
Lumify: 20.000
Avbetalning på Mobil: 12.000

Om du inte har gjort, kontakta alla långivare och försök få ner månadskostnaderna som att förlänga återbetalningstider, betalningsfria månader, sänkt ränta o.s.v.

Har skulder på nånstans mellan 400-500 tusen.... ångesten äter upp mig in och ut. Funderar på att släppa mycket till kronofogden och försöka beta av alla skulder som är under 10.000. Och sen gå all in på det som hamnat hos kronofogden. Ska byta jobb efter sommaren och kommer gå upp ett par tusen till i lön. Min största rädsla är att skulderna hos kronofogden kommer öka mer än vad jag kan betala. Finns säkert någon här med mer erfarenhet?
Det inte alls mycket, jag önskade haft så mycket skulder , det går att hantera det, visst det e tufft för det e olika lån. Klarar du ett år och samla allt på nytt då har du räddat dig bra. Om jag vore dig jag skulle inte låta skulderna går till kronofogden.

Här är en till som har förstört mitt liv. Men har jämkat o har skaffat en plan för framtiden. Min plan b är skuldsanering men då vill jag bevisa det före och göra allt jag kan för att bli av med lån samt spelpaus

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp