Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Spelat bort allt

Hej

Jag känner att jag behöver skriva av mig samt att eventuellt ta emot tips från andra.

Jag är 23 år gammal och har varit spelberoende i 5 år, kanske längre, men det var då det tog fart... Jag kan börja med att skriva att jag för ett och ett halvt år sedan släppte bomben till anhöriga och tjejen jag precis i samma veva hade börjat träffa. Vid det tillfället hade jag spelat bort alla mina tillgångar samt lånade pengar på ett par hundratusen kronor. Jag gick i terapi och mådde bättre än någonsin allt som tiden gick. För ca 5 månader sedan fick jag ett återfall, knappt 1 år som spelfri. Jag kan inte riktigt säga vad som startade det hela men sedan dess har det bara gått utför, och allt går bara i en ond cirkel, vinner mat så vill man spela mer för att vinna mer och förlorar man sedan vill man täppa upp för de förlorade pengarna, ja ni vet ju hur det fungerar, så jag behöver inte predika om hur jag mår eller hur ett beroende fungerar.
Saken är att jag nu sitter på lån som jag kommer kunna betala tillbaka.

Nordea: 200.000 kronor, medlemslån
Bank Norweigan: 180.000 kronor
Snabblån: ca 320.000 kronor

Alltså 700.000 kronor utan ränta.

Jag har idag släppt gått ut med detta till mina föräldrar och min sambo.
Jag har antagligen förlorat min sambo då jag svor på heder och samvete att aldrig mer spela och hon har stöttat mig sedan dagen vi träffades. Nu har jag gått bakom hennes rygg och ljugit, varit uppe hela nätterna för att kunna spela. Jag har lurat henne i 5 månaders tid.

Jag mår oehört dåligt och kommer självklart ta tag i mitt beroende direkt.

Nu till frågan: Vad hade ni gjort rent ekonomiskt i min sits?

Jag har ca 25-30 tusen efter skatt varje månad.
Har sjukt många ff då jag har alla snabblån man kan ha på marknaden.

Tacksam för tips.

DU som skattebetalare !!!!!!!!!! låter som det bara är DU som betalar skatt......lägg ner nu o sjung bittervalsen hemma ensam istället
Tragiskt att vissa inte ens kan prata om det. Men, det är väl så med vissa av er. Bara att ignorera.

Hur skall man ta lärdom om man inte vet vad problemet är?

Hej,
Jag kan berätta för dig av min egen erfarenhet.Jag var i samma sits som du befinner dig nu i.Ja gick inte på några terapier alls för att det hjälper bara på kort sikt enligt mig.I mitt fall frågade jag min kille om han vill kontrollera mig och det funkar.Grejen är att man ska aldrig lita på sig själv när man hamnar i ett sådant beroende.Även om du tror och lovar att du ska aldrig göra det duger inte...det räcker en kort stund av svaghet att man hamnar där igen.Därför måste du acceptera en långsiktig kontroll över dina konto.Det är obehagligt på ett sätt att man inte kan ha kontroll över sitt liv men å andra sidan är det befriande också.Det är det enda sättet...lita på vad jag säger till dig.Du är ung och allt går att åtgärdas.Sedan måste du ändra ditt relation till pengar.Du vill tjäna snabba pengar.Ifrågasätt varför!Vad är det som du vill uppnå med den?Är det verkligen lyckan att ha mycket pengar och analysera om det finns andra sätt att göra det.Koncentrera din energi i andra riktningar på att tjäna pengar.Det går.Jag jobbade två jobb.Arbets terapi och samtidigt minskar man skulden.Glöm bort på det som du har förlorat.Uppfatta det som en lektion i LIVET.Det är ett fall som händer.Altså att sammanfatta det är tre saker: kontroll, extra jobb som är samtidigt aretsterapi och försök att få större lån att sänka räntan på små lån(försök hos Ica banken eller Norwegian bank.Lycka till och återkom om du behöver mer råd.

Tragiskt att vissa inte ens kan prata om det. Men, det är väl så med vissa av er. Bara att ignorera.

Det är väl klart att man tar reda på vad problemet är?!?!?! har man ekonomiska problem så måste man gå till grunden med dem naturligtvis...det krävs mycket jobb, det finns inget Quick fix...Men att VISSA ( som du uttrycker dej) som tycks veta o kunna allt kommer med oproffsiga påhopp...det ogillas av de flesta kan jag nästan lova..förresten vad har du för problematik? eller är allt frid o fröjd med din ekonomi? Om den är det så kom med goda o schyssta råd vettja..

Jag tror att 90% här inne vet vad problemet är, inte minst efter dyr terapi. Dock så är inte alla villiga att fläka ut sig i den öppna delen av forumet utan det skapas relationer i dm och andra ställen där man får råd, tips och stöttning.

Alltså nu måste jag veta detta!

Vem i h*lvete betala dessa skuldsaneringar som kf kastar på folk så snart dom valt att spela bort kanske 270.000!

Är det jag som skattebetalare som får hosta upp detta? För det hoppas jag verkligen inte!

Känns ju som att så snart du är insolvent, efter att man spelat upp då 1.5 milj. Ja då kör vi skuldsanering!
Jag förstår att det sticker i ögonen på folk. Det jag däremot inte förstår är varför du måste skriva här och trycka ner någon som redan mår dåligt.
Spelmissbruk är en sjukdom och ingen vaknar en morgon och bestämmer sig för att bli beroende.
Jag respekterar din åsikt men snälla håll den för dig själv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp