Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Spelar det nån roll??

Som sagt spelar det nån roll vilken summa som ansökan hos tex Lendo är på vid samlingslån?
Exempel, vill låna 100’ men kommer det automatiskt bli erbjudande så högt banken är villig att låna ut? Är det dum att välja ett för högt belopp förhållande till inkomst eller är det bättra att ta så högt som möjligt för bäst chans?

Som sagt spelar det nån roll vilken summa som ansökan hos tex Lendo är på vid samlingslån?
Exempel, vill låna 100’ men kommer det automatiskt bli erbjudande så högt banken är villig att låna ut? Är det dum att välja ett för högt belopp förhållande till inkomst eller är det bättra att ta så högt som möjligt för bäst chans?

Av min erfarenhet så bör du helst söka på samlingslån av din totala skuld som syns på UC. Bankerna ser bättre på någon som vill samla allt en bara enstaka lån. Hänger mycket på hur ditt kreditbetyg ser ut. Jag sökte på 422k och fick 250k i erbjudande till 5,85% fick även erbjudande på 350k från remember med 22% vilket är skit som jag absolut inte skulle ta själv eller rekommendera någon anannan att ta.

Mina förutsättningar var 279k inkomst, 422k i lån, 22k i underskott, kreditbetyg 0,7 och en ff.

Lycka till!

Tror inte man erbjuds ett högre belopp än det man sökt hos Lendo...

Tror inte man erbjuds ett högre belopp än det man sökt hos Lendo...

Var nog lite otydlig där, menar även om du söker på 100’ så erbjuder banken kanske 75’ för det är vad dom kan erbjuda.
Tvistar med en vän som ska söka samlingslån och inte vågar söka för högt. Jag säger att det är bara att ta ett högt belopp för det spelar ingen roll för du får ett erbjudande på vad de kan tänkas låna ut. Om jag nu har fattat rätt med hur det funkar.
Remember erbjuder högre belopp när man går vidare i processen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp