Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spelar det någon roll var barnen är skrivna (löneutmätning)

Gammal tråd men testar..
Fick idag beslut om att mitt förhållsbelopp är 5800 kr så 13400 dras av lönen..men får man behålla barnbidrag underhållsstöd..ålus förhållsbeloppet??
Jag trodde att förbehållsbeloppet är någonstans (för ensamstående)6100?

Jag trodde att förbehållsbeloppet är någonstans (för ensamstående)6100?
Normalbeloppet är typ 6100 för en ensamstående. För sambos/gifta drygt 10000 och så några tusen till per barn. Hela hushållets inkomster och utgifter räknas ihop och man räknar fram hur mycket man kan dra och hur mycket man får kvar (förbehållsbeloppet). Hur stor del av hushållets gemensamma utgifter man räknas stå för beror ju på vad maken/sambon tjänar. Så nej, man får inte behålla 6100 kr per automatik.

Normalbeloppet är typ 6100 för en ensamstående. För sambos/gifta drygt 10000 och så några tusen till per barn. Hela hushållets inkomster och utgifter räknas ihop och man räknar fram hur mycket man kan dra och hur mycket man får kvar (förbehållsbeloppet). Hur stor del av hushållets gemensamma utgifter man räknas stå för beror ju på vad maken/sambon tjänar. Så nej, man får inte behålla 6100 kr per automatik.
Visst, tack. Det visste jag redan, vet inte hur tänkte jag.

Gammal tråd men testar..
Fick idag beslut om att mitt förhållsbelopp är 5800 kr så 13400 dras av lönen..men får man behålla barnbidrag underhållsstöd..ålus förhållsbeloppet??
Ja du får behålla dem det bör stå i uträkningen att du har dem inkomsterna med

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp