Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spelar det någon roll var barnen är skrivna (löneutmätning)

Hej!

Ligger det någon fördel att ha barnen skriva hos mig? Blir beloppet större jag får behålla om jag har barnen på heltid jämfört med 50/50 som idag?

Tack! Men då antar jag kf förutsätter att deras mor betalar underhåll till mig och räknar in det i kalkylen?
Nej det tror jag inte.. är inte så påläst på den punkten men det är väl en överenskommelse mellan dig och mamman om hon ska betala underhåll?

Nej vart de är skrivna spelar ingen roll.

Bara för att de är skrivna på en adress, betyder inte det att de bor 100% där.

Däremot ska du såklart uppge att du har barn, har du dem på halvtid. Ska det såklart stå med.

Men du får inte mer, för att de är skrivna på din adress.

Har du dem heltid, bör du ha underhållsbidrag

Okej! Jag tänkte mer om det finns något strategiskt i att ange man har barnen 100% trots att det egentligen är 50/50. Och det verkar det göra

Och om deras mamma också anger att de bor 100% hos henne för att få underhållsstöd?
Bor barnen 50% hos dig så är det 50% du bör ange så har du ryggen fri.

Mitt tips är att vara ärlig fylla i 50/50. Det gör livet enklare om du blir granskad. Du kommer få fylla i uppgifter om underhållsstöd, barnbidrag osv.

Gammal tråd men testar..
Fick idag beslut om att mitt förhållsbelopp är 5800 kr så 13400 dras av lönen..men får man behålla barnbidrag underhållsstöd..ålus förhållsbeloppet??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp