Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sparande, söker bra tips

Jag är klar med min skuldsanering i morgon natt.
Att spara har varit lågprioriterat under många år men nu har jag alla möjligheter i världen till det
Tanken är att spara minst 10-15000 kr varje månad och jag tar tacksamt emot tips på bra sparande.

Jag är inne på samma sak, och jag har landat i att jag varje månad kommer att föra över 4-5k till något som kallas Lysa. Det är en fondrobot som följer en global indexfond. Historiskt har det gett car 14% tillväxt per år, men som med allt annat i värdepapper så varierar det ganska mycket från år till år. Huvudsaken är att jag ska slippa tänka på det, och låta fondroboten sköta jobbet. Min ansträngning ska begränsas till att göra en överföring i internetbanken varje månad.

Referenser: https://lysa.se/

Jag är inne på samma sak, och jag har landat i att jag varje månad kommer att föra över 4-5k till något som kallas Lysa. Det är en fondrobot som följer en global indexfond. Historiskt har det gett car 14% tillväxt per år, men som med allt annat i värdepapper så varierar det ganska mycket från år till år. Huvudsaken är att jag ska slippa tänka på det, och låta fondroboten sköta jobbet. Min ansträngning ska begränsas till att göra en överföring i internetbanken varje månad.

Tusen tack för tipset. -:)

Det viktigaste är att inte lägga alla ägg i samma korg. Jag använder fondroboten Opti men försöker även spara regelbundet i nån aktiebox hos Aktieinvest och även en slant in på Avanza. Buffert på ett vanligt sparkonto.

Det viktigaste är att inte lägga alla ägg i samma korg. Jag använder fondroboten Opti men försöker även spara regelbundet i nån aktiebox hos Aktieinvest och även en slant in på Avanza. Buffert på ett vanligt sparkonto.
Nej det tänker jag inte göra är för riskabelt.
Tack för tipsen, ska kolla på dom. -:)

Jag satte som mål att spara ihop 200 000 under min skuldsanering som också är över inom några dagar. I dagsläget har jag
199 700kr på avanza så det målet lär ju nås med tanke på att lönen kommer på måndag! Mot nya mål! Wohoo! :faceheart:

Senast ändrad:
Jag satte som mål att spara ihop 200 000 under min skuldsanering som också är över inom några dagar. I dagsläget har jag
197 700kr på avanza så det målet lär ju nås med tanke på att lönen kommer på måndag! Mot nya mål! Wohoo! :faceheart:
Wow du är fantastisk!
Vad har du sparat i på Avanza ?

Inget dåligt val att välja en global indexfond med låg avgift.

Dock ska man tänka på att globala fonder går sämre om svenska kronan stärks.

Idag skulle jag lägga 50% i en global indexfond och 50% i svensk indexfond tex Avanza med 0% i avgift.

Inget dåligt val att välja en global indexfond med låg avgift.

Dock ska man tänka på att globala fonder går sämre om svenska kronan stärks.

Idag skulle jag lägga 50% i en global indexfond och 50% i svensk indexfond tex Avanza med 0% i avgift.
Tack för tipset. -:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp