Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spara pengar vid inledande

Lite funderingar..

Jag har inledande sen 25 maj och löneutmätningen fick jag tillbaka då den drogs samma dag.
Fick även in skattepengarna på mitt konto minus det som drogs till CSN.

Kommer självfallet spara så mycket jag kan men har lite funderingar om KFM kommer undersöka vad jag gjort med pengarna från skatten och från den löneutmätningen som upphört?

Ska naturligtvis inte lyxa med dessa pengar men har en del som måste fixas innan ev skuldsanering.
Laga bilen, fyllt upp i köksskafferiet mm

Vad jag läst på forumet så kommer inte dessa pengar tas med som en första betalning på ev betalplan.

Vågar jag ha kvar dessa pengar på mitt konto? Är ca 30 000 kr...vilket inte är mycket i buffert i fem år vid ev skuldsanering.

Tack alla!!

Jag är absolut inte helt säker nu, men någonstans har jag läst att borgenärerna kan invända mot detta, alltså om man handlar upp en större summa under inledande, vilket kanske 30,000 är för dem. Min handläggare sa att vi skulle passa på att spara den bufferten som vi fick tillgodose oss extra, om vi kunde men att det inte var nåt krav. Vad gäller skattepengar o dylikt hade jag nog haft lite is i magen tills allt är klart, så dom inte tycker du skulle ha sparat dem eller kan betala skulder med. Läste någon dom där ett par fick avslag för att dom handlat upp pengarna de fick över på Ikea.

Kommer naturligtvis att spara så mycket jag kan då en buffert är nödvändigt vid en ev skuldsanering, jag alltid egentligen...
Ska inte köpa upp dom men en tusenlapp eller två kan ju vara skönt att ha till semestern.

Kan tro att det tar ett tag att få beslut nu i semestertider. Om fem dagar går tiden ut för borgenärer att skicka in sen ska handläggaren ta tag i det. O hon ska ju också ha semester. Så kan ju bli två månadslöner som inte har löneutmätning. Där kommer jag såklart lägga undan slantar till buffert.

Tack för svaren!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp