Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Spärrat bankid

Hej!
Nu är det så att jag har sålt krypto via danske bank då dom sa att det skulle va okej så länge jag visa upp kvitton och transaktionsbevis. Det som hände istället var att dom spärra mitt bankkonto och även bankid i över 2 månader. Slutade med att dom stängde av mitt konto, whatever. Nu öppnade jag ett nytt bankid hos en Nordea men är fortfarande spärrad? Fattar inte varför? Läste en annan tråd här där dom skrev att dom kommer va spärrade i ett år, det är ju helt jävla sjukt i huvudet att banker kan göra så? Stämmer det att dom kan de? Har haft en jävla massa ångest över det här så kan nån snälla ge mig information eller nåt...
Tack så mycket!

Sad story my friend... jag har köpt och sålt krypto senaste 3-5 åren av mitt liv. Jag är permanent spärrad från samtliga banker och bankid som utfärdas från banker.
DU kan alltid vända dig till skatteverket och utfärda bankid den vägen.... Banker har ingen nytta av crypto och anser det mer eller mindre som förluster och pengar dem ej har kontroll över. Det börjar dock bli reglerat och binance sverige går igång nu. Så vill du sköta det snyggt, använd en aktör som är reglerad i sverige och ge bankerna exakt det dem vill ha utan mothugg.. Detta leder bara till mer skit.

Jag har som sagt varit och är spärrad sedan någor år tillbaka och är permanent spärrad från att öppna ett bankkonto hos Nordea, Swedbank, Danskebank, Marginalenbank, SEB, Handelsbanken, Länsförsäkringar. Då har jag heller inte gjort något olagligt och även deklarerar mina vinster varje år.

Banker är de som kontrollerar och styr vårat kära samhälle, det är dem/ familjer som wallenberg som gör precis det dem vill. Det är ingen konspiration, det är bara så det funkar och dem har rätt till att göra precis vad dem vill. Det finns heller ingen jurist/advokat du kan vända dig till som någonsin hade bestridit ett ärende emot banker. därav ber dem dig vända dig till arn eller något skit som inget annat gör än äter bajs och tystar ner/släcker bränderna för/åt dem...

Men skall sluta spy ut skit, kort och gott. Ja banker har rätt till att göra exakt vad dem vill!

Ring Danske bank först och främst och fråga varför? Om du har det på svart och vitt att dom varit okej med det så måste du ju få någon form av kompensation att dom bara stängt ner sitt konto och BankID utan anledning

Sad story my friend... jag har köpt och sålt krypto senaste 3-5 åren av mitt liv. Jag är permanent spärrad från samtliga banker och bankid som utfärdas från banker.
DU kan alltid vända dig till skatteverket och utfärda bankid den vägen.... Banker har ingen nytta av crypto och anser det mer eller mindre som förluster och pengar dem ej har kontroll över. Det börjar dock bli reglerat och binance sverige går igång nu. Så vill du sköta det snyggt, använd en aktör som är reglerad i sverige och ge bankerna exakt det dem vill ha utan mothugg.. Detta leder bara till mer skit.

Jag har som sagt varit och är spärrad sedan någor år tillbaka och är permanent spärrad från att öppna ett bankkonto hos Nordea, Swedbank, Danskebank, Marginalenbank, SEB, Handelsbanken, Länsförsäkringar. Då har jag heller inte gjort något olagligt och även deklarerar mina vinster varje år.

Banker är de som kontrollerar och styr vårat kära samhälle, det är dem/ familjer som wallenberg som gör precis det dem vill. Det är ingen konspiration, det är bara så det funkar och dem har rätt till att göra precis vad dem vill. Det finns heller ingen jurist/advokat du kan vända dig till som någonsin hade bestridit ett ärende emot banker. därav ber dem dig vända dig till arn eller något skit som inget annat gör än äter bajs och tystar ner/släcker bränderna för/åt dem...

Men skall sluta spy ut skit, kort och gott. Ja banker har rätt till att göra exakt vad dem vill!
Det är därför det måste till en ny e-legitimation som bankerna inte kan kontrollera.

Är Freja ett ok alternativ i dagsläget eller är det tillgängligt på för få sajter?

Swedbank stängde mitt konto samt möjligheten till att skaffa nytt bankid i annan bank, vilket är över ett år sen. Detta pga en följdfråga av dessa frågor dom skickade ut, vilket regnr en bil hade som jag sålde x antal månader innan vilket jag inte kom ihåg eller kunde få fram. Vet ej hur länge jag är spärrad då det inte stod i brevet heller. Kontaktade Swedbank som inte heller visste och sa att de ska stå i papper jag fått, vilket det inte gjorde.

Swedbank stängde mitt konto samt möjligheten till att skaffa nytt bankid i annan bank, vilket är över ett år sen. Detta pga en följdfråga av dessa frågor dom skickade ut, vilket regnr en bil hade som jag sålde x antal månader innan vilket jag inte kom ihåg eller kunde få fram. Vet ej hur länge jag är spärrad då det inte stod i brevet heller. Kontaktade Swedbank som inte heller visste och sa att de ska stå i papper jag fått, vilket det inte gjorde.
Nog torde ditt försäkringsbolag du använde under ägandet eller Transportstyrelsen ha dessa uppgifter...?

Var nära att åka på liknande åtgärd för ett gäng år sedan. Var en jäkla massa brev och frågor att besvara för att få hålla kontot öppet. Svarade mot alla principer rakt, ärligt och artigt på alla frågor trots att man brann inombords över att vara nästintill terroristklassad för att göra 20.000 i vinst på Ethereum och Cardano. Tog en månads kommunikation för "småbelopp" i sammanhang om pengar som banker hanterar att bli clearad.

Senast ändrad:
Så du kan inte skappa konto på annan bank?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp