Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Spärrad av systemet

Vart vänder man sig när man är spärrad för lån och inte långivare kan hjälpa till
Typ permanent spärr som systemet Har satt för att man inte ska hamna i lån fälla ?? Nån mer som råkat ut för detta ?
Jag har inte misskött mig men får det svaret att jag är spärrad pga att jag tagit lån flera ggr ???

Vart vänder man sig när man är spärrad för lån och inte långivare kan hjälpa till
Typ permanent spärr som systemet Har satt för att man inte ska hamna i lån fälla ?? Nån mer som råkat ut för detta ?
Jag har inte misskött mig men får det svaret att jag är spärrad pga att jag tagit lån flera ggr ???
Va? Har du inte bett om att få bli spärrad själv? Då kan de väl inte spärra dig? Knäppt? Du måste ju få en bättre förklaring? Aldrig hänt mig och ja tog nytt lån innan jag knappt betalat tillbaks det gamla. Dåligt

Nä så är svaret
Daypay säger att systemet satt en spärr för att jag lånat flera ggr och inte ska hamna i lånekarusell. ..

Nej jag har inte spärrat mig själv
Den här spärren är permanent och går ej att häva ..mycket märkligt
Vem och vilka har satt dit den ??

Det måste ju vara fler än jag detta har hänt med och inte kan det bara vara mig det gäller
Alla här inne på forumet har väl lånat lite väl många ggr och utanför sin egen gräns

Det står i Daypays villkor :
Kreditgivaren förbehåller sig rätten att i varje enskilt fall avslå en låneansökan. Kreditgivaren kan även föreslå och bevilja ett mindre lån och
kortare kredittid än vad som kredittagaren ansökt om initialt.

När jag hade lån hos Nanoflex och Nanokredit 2013-2014 fickjag plötsligt avslag utan att jag hade misskött mig så jag antar att de berodde på samma sak.

Det står i Daypays villkor :
Kreditgivaren förbehåller sig rätten att i varje enskilt fall avslå en låneansökan. Kreditgivaren kan även föreslå och bevilja ett mindre lån och
kortare kredittid än vad som kredittagaren ansökt om initialt.

När jag hade lån hos Nanoflex och Nanokredit 2013-2014 fickjag plötsligt avslag utan att jag hade misskött mig så jag antar att de berodde på samma sak.
Får du låna nu då

Jag har verkligen försökt få dom att bevilja men de kan inte häva spärren för de är inte dom som satt dit den utan "systemet"
Det tycker jag låter som skitsnack att de inte kan råda över sitt eget system.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp