Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Spärra sig hos Luma Finans AB

Hej,

Är det någon som har spärrat sig nyligen (2025) hos Luma Finans AB som kan gå igenom deras rutin för detta? Vill höra från folk här, inte deras egna standardiserade svar.

Skulle uppskatta så många svar som möjligt.

Stort tack!

Hej,

Är det någon som har spärrat sig nyligen (2025) hos Luma Finans AB som kan gå igenom deras rutin för detta? Vill höra från folk här, inte deras egna standardiserade svar.

Skulle uppskatta så många svar som möjligt.

Stort tack!
Jag blev spärrad när jag tog ett lån på 2 000 kronor och sen utnyttjade mig av ångerrätten.

Inte exakt den spärren du anser men en passiv spärr kan fungera som ett första steg. Omöjligt få nytt lån för mig där nu

Dom är lite krångligare än resten av borgenärerna att spärra sig hos sen ett tag tillbaka. Maila alla

info@lumify.se
inkasso@lumify.se
klagomal@lumify.se
info@credifi.se
inkasso@credifi.se
klagomal@credifi.se
info@binly.se
inkasso@binly.se
klagomal@binly.se
info@tomly.se
inkasso@tomly.se
klagomal@tomly.se

Var tydlig med att du är grovt spelberoende och vill spärra dig på livstid och skicka med ditt namn personnummer etc
Sen tror jag en del har sagt att dom återkopplar och säger att man ska skicka in något per post, eller om det var att man skulle verifiera sig med bild på körkort eller liknande.
Givetvis i hopp om att man avbryter processen. Men det är bara följa instruktioner som dom säger så blir du spärrad.

Dom är lite krångligare än resten av borgenärerna att spärra sig hos sen ett tag tillbaka. Maila alla

info@lumify.se
inkasso@lumify.se
klagomal@lumify.se
info@credifi.se
inkasso@credifi.se
klagomal@credifi.se
info@binly.se
inkasso@binly.se
klagomal@binly.se
info@tomly.se
inkasso@tomly.se
klagomal@tomly.se

Var tydlig med att du är grovt spelberoende och vill spärra dig på livstid och skicka med ditt namn personnummer etc
Sen tror jag en del har sagt att dom återkopplar och säger att man ska skicka in något per post, eller om det var att man skulle verifiera sig med bild på körkort eller liknande.
Givetvis i hopp om att man avbryter processen. Men det är bara följa instruktioner som dom säger så blir du spärrad.
Du eller någon annan råkar inte ha vad det är man ska skicka in? Skulle behöva deras blankett eller formulär från i år eller vad det är de använder nu för tiden.

Senast ändrad:
Du råkar inte ha vad det är man ska skicka in? Skulle behöva deras blankett eller formulär från i år eller vad det är de använder nu för tiden.
Jag frågade deras kundtjänst i somras om dom kunde radera alla mina personuppgifter. Fick svar med en bifogad blankett som man behöver skriva ut och skicka in per post. Kan tänka mig att det är liknande process om man vill bli spärrad

Jag frågade deras kundtjänst i somras om dom kunde radera alla mina personuppgifter. Fick svar med en bifogad blankett som man behöver skriva ut och skicka in per post. Kan tänka mig att det är liknande process om man vill bli spärrad
Vad behövde man fylla i blanketten om du minns? Hur var det med ID, signatur osv?

Vad behövde man fylla i blanketten om du minns? Hur var det med ID, signatur osv?
IMG_7912.png

Är det där samma som att spärra sig? tycker det mer ser ut som GDPR blankett att ta bort sina uppgifter som dom har lagrade om en.

Testade lite olika länkar, hittade bara dom blanketterna ovan. Man kan dock byta ut Lumify mot Credifi, binly eller tomly i länken.
Det är en sån nedan här man vill fylla i, men hittade inte länk till den.

https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/lumify-vägrar-spärra-mig.17671/

1761776698531.png

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp