Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Spärra sig för krediter

Hej
Finns det någonstans man kan spärra sig själv från att ta lån/krediter på alla bolag ex 3 år
Det är svårt att göra det på alla enskilda, finns ju massor.
Frågar för min sons räkning som har ett missbruk
Tips tack

Här kommer listan, den ska vara komplett över alla långivare vi känner till här som erbjuder dåliga lån:

@Helena Bra initiativ. Många här sitter i värre situationer än du någonsin kan föreställa dig för att vi inte agerat tidigare.

1. Kopiera nedan mail-adresser och klistra in dom i mottagare i ett mail (det är skrivet i rätt format för att klistra in).
2. Rubrik: Spärra mig för framtida lån & marknadsföring.
3. Skriv:

Hejsan,

Mitt namn är:
Personnummer:
Email:
Telefonnummer:
Adress:

Jag skulle vilja sätta en permanent spärr på mitt personnummer från att ta framtida lån.
Ni kan även ta bort mig från all form av direkt marknadsföring/via reklam via post/via telefonsamtal via mail-reklam och via SMS.
Detta på grund av att jag samlat mina lån och jobbar mot att bli skuldfri.

Ni behöver inte fråga igen, utan se detta som min slutgiltiga bekräftelse och fullmakt för att spärra mitt personnummer på livstid/maxtid ni kan erbjuda för framtida lån och krediter.

Jag tackar på förhand och önskar er en fortsatt trevlig dag.

Med Vänlig Hälsning,

kundservice@aasakredit.se;kundservice@anmärkning.se;info@approva.se;kontakt@arosfinans.com;kundservice@avida.se;kundservice@axofinans.se; info@brixo.se;help@brocc.se;kundtjanst@businesscredit.se;kundservice@bynk.se;info@cashbuddy.se;info@cashrepublic.se;kundservice@cash2you.se;kundservice@consector.se;kundtjanst@credigo.se;kundtjanst@creditstar.se;info@credway.se;info@payday.se;info@easycredit.se;kundtjanst@eurolimit.se;kundtjanst@euroloan.se;kundservice@everydayplus.se;info@expresskredit.se;kundservice@fairlo.se;kundtjanst@ferratumbank.se;support@ferratumbusiness.se;info@monetti.se;info@flexkontot.se;kundtjanst@flexlimit.se;info@froda.se;info@frogtail.se;info@gfmoney.se;info@goodcash.se;info@klicklan.se; kundservice@kontantfinans.se;info@kortlan.se;kundtjanst@kredit365.se;info@kreditkontot.se;info@kundfinans.se;info@leasy.se;info@leasy.se;hello@lendify.se;info@likvid.se;info@loanstep.se;info@lumify.se;info@lanbutiken.se;kundtjanst@meddelandelan.se;info@merax.se;info@minifinans.se;info@moank.se;info@mobillan.se;info@modusfinans.se;kundservice@monara.se;info@monetti.se; info@moneygo.se;info@myloan.se;info@nanoflex.se;info@nanokredit.se;info@nextfinance.se;info@nordiclan.se;kundtjanst@natlan.se;info@onea.se;kundservice@opr-foretagslan.se;info@alektumgroup.com;kundservice@sirumobile.com;kundservice@oprprivatlan.se;info@paymarkfinans.se;info@ponture.com;info@primalcapital.se;kontakt@profilkredit.se;support@qred.se;kundtjanst@risicum.se;kundtjanst@sambla.se;info@sefina.se;kundcenter@sevenday.se;info@smspengar.nu;info@snabbfinans.se;info@spargofinans.se;info@säkerfinans.se;hej@tandolan.se;info@thorn.se;info@tryggkredit.se;info@viaconto.se;info@viakredit.se;info@viigalan.se;support@vivus.se;kundtjanst@zensum.se;info@zmarta.se;support@divide.se;kontakt@extralanet.se;info@pluskan.se;info@slantar.nu;info@daypay.se;info@forskottslon.se;kundtjanst@38an.se;info@qstar.se;hello@getpfc.com;kundservice@st1.se;info@happycash.se;hello@getgrace.co;kuntjanst@saldo.se

Senast ändrad:
Tack för svar kan man ist spärra sig på UC, Bisnode osv ex 2 år?
Gör alla lån/kreditbolag en kontroll på ex ovan?

Tack för svar kan man ist spärra sig på UC, Bisnode osv ex 2 år?
Gör alla lån/kreditbolag en kontroll på ex ovan?

Man kan inte spärra sig på de som tar kreditupplysning om det inte är bedrägeri det handlar om. 95% av ovan tar någon upplysning.
Jag rekommenderar att bara enkelt klistra in alla mailadresser i mottagere samtidigt. sedan fylla i mailmallen och trycka skicka.

Efter det ska han inte kunna ta ett oseriöst lån av någon befintlig långivare eller spela på faktura.

Vill man undivka reklam också totalt så kan man registrera sig enkelt på:

https://nixa.nixadresserat.se/#/login - med mobilt bank id

https://nixtelefon.org/ - genom att enkelt ringa numret och göra automatiska knappval.

https://www.statenspersonadressregister.se/root/logga-in.html - SPAR (Statens personadressregister) genom att logga in med bank id

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp