Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sommaraktiviteter och roliga saker att göra med barn som inte kostar skjortan?

Hallå där forumet!

Eftersom jag nu kommer gå på löneutmätning denna månad och det blir den första sommaren som spelfri utan några som helst speciella medel så tänkte jag kika på vad ni som har barn brukar hitta på och vad det finns för guldkorn som man inte får missa? :)

Det är väl bara att fylla på denna lista till fler personer som undrar samma sak! :)

Mvh

Hallå där forumet!

Eftersom jag nu kommer gå på löneutmätning denna månad och det blir den första sommaren som spelfri utan några som helst speciella medel så tänkte jag kika på vad ni som har barn brukar hitta på och vad det finns för guldkorn som man inte får missa? :)

Det är väl bara att fylla på denna lista till fler personer som undrar samma sak! :)

Mvh
Barnistan.se är bra, (sthlm) där radar dem upp allt möjligt som erbjuds för barn i aktivitetväg. Finns ofta mycket gratis också vilket är super.

Stranden, finns massor av super roliga stränder med rutchkanor, hopptorn etc.

Skansen ändå ok i pris om man väljer att inte äta där. Typ 250 för vuxen och 70kr barn (4-15)

Plocka jordgubbar eller andra bär/frukter/grönsaker från något självplock. Det är super mysigt.

4h gårdar, alltid gratis att titta på djuren där. Tar man med matsäck blir en heldag i princip gratis.

Museum och sådant har blivit SVINDYRT, men kan man avvara det är ju det också kul.

Finna otroligt många lekplatser man kan besöka, man kan ladda ner appen playway där radar dem mängder av lekplatser.
Finns även många lekplatser som är uppbyggda som hinderbanor. Kring Stockholm iaf.

Furuvik är mysigt, men kostar ju en del.
250 kr vuxen
230kr barn
Åkband 170kr
Har man möjlighet så är ju det en super mysig dag man får.

Köpa billiga metspön, dra iväg och fiska en hel dag är ju super mysigt. Ta med matsäck eller kanske grilla lite korv.

Nu har jag bara små ungar så kan ju bara sånt här. Haha

Senast ändrad:
1. Barn under sju år kan tillbringa timmar i köket om du fyller vasken med vatten eller låter vatten rinna och lägger fram äggskal eller utgångna kryddor och låter de "laga" mat eller diska på sina villkor. Några mindre kastruller är också bra att ha framme.

2. Leka med vattenslangen om ni har tillgång till uteplats.

3. Packa med matsäck och ge sig ut på äventyr (vilket kan vara var/vad som helst, beror på ålder)

4. Besök på det lokala biblioteket, en del bibliotek har även spel.

5. Har man månadskort kan man åka med buss/tunnelbana så långt man kan komma och sen byta och åka hem.

6. Köpa ett förstoringsglas och låta barnen titta på myror och annat kryp ute.

7. Besöka naturreservat där man kan titta på djur och delta i aktiviteter.

8. Hålla koll på vilka gratis aktiviteter som erbjuds där man bor. I Sthlm finns det massor.

9. Gratis museer?

10. I sthlm finns flera stora fina parker att besöka, man kan klättra, gunga, spela spel, grilla etc etc

11. Åka till sjön/havet och kasta stenar.

12. Baka

13. Titta på sommarlovsmorgon tillsammans.

14. Tälta nånstans (tälta på sin uteplats har jag gjort, grannens katt förstörde innertältet som var helt nytt)

Tälta
Bada
Cykelutflykter
Minigolf
Tälj barkbåtar
Grilla
Spendera tid i skogen
Lekplatser
Skogslekplatser
Baka
Fiska

Tälta det älskar alla barn och du kan sätta upp tältet typ var du vill hitta en fin sjö någonstans där dem kan bada , gör brasa grilla korv på kvällen :)
Tältplats på camping kostar inget om du bokar i tid heller då har ni tillgång till hela camping området samt dusch o toalett

Utflykt till stranden. Vet inte var du bor såg att du fick tips om Stockholm redan i Göteborg kan du besöka slottskogen en fri djurpark med massor av djur
som ligger mitt i staden stora parker och lekplatser . Liseberg är överskattat sommartid hälften av tiden går åt att köa inget jag rekommenderar under sommartid.

Varje kommun erbjuder gratis aktiviteter för barn under sommarlovet i varierande utsträckning sök på din kommuns hemsida

Ett tips är att använda ditt kontaktnät åk och hälsa på släkt och vänner sov över , kanske känner du någon med sommarhus ni kan åka till är det trångt kan ni alltid tälta på deras tomt .
Allt behöver absolut inte kosta och barn e barn så kort tid ge dem minnen istället för saker.
Innan jag blev skuldsatt gav jag mina barn allt dem pekade på och det höll på fram tills sista dagen jag bestämde mig för att släppa allt. Jag tog ett sista lån som jag viste att jag inte kunde betala bara för att köpa allt dem ville ha och allt jag trodde dem ville ha en sista gång för att lätta min ångest fanns bokstavligt talat ingenting dem inte hade.

Men det var först när den möjligheten försvann som vi började skapa riktiga minnen genom att faktist umgås. Låter tragiskt men jag är sjukt tacksam för det, med allt ont kommer något gott nu är mina barn i 11-12 års åldern och förstår att saker och ting kostar pengar. Dem får månadspeng och är faktist bättre på att lägga undan än vad jag är (tack och lov) Lycka till

Ordna skattjakt där man ska leta efter nåt enkelt men ändå uppskattat, typ kinderägg eller nåt liknande. Ett för varje deltagare märkt med varje deltagares namn. Ett extra ägg kan vara guldfärgat och den som hittar det vinner något extra. Avsluta med korvgrillning eller liknande. Uppskattat av både barn och vuxna.

Promenera på en okänd gata och hitta på personer/familjer som bor i husen ni går förbi, vad de heter, hur gamla vad de gillar att göra, hur de är osv osv. Fantasin kan bli hur tokig som helst.

Ta med pennor, målarfärg och block ut och måla av något i naturen eller måla fritt.

Ordna en loppis om barnen har leksaker och kläder mm. de inte längre använder. Även enklare fika kan säljas. Använd pengarna ni får in till nån gemensam önskad aktivitet, tex. badhus eller bio.

För mig och mina syskonbarn är minigolf en klassiker på sommaren.
18 hål och mjukglass efter det. Inte svinbilligt, men inte det dyraste nöjet heller.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp