Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Soliditet - Anmärkningar kvar i 2 eller 3 år?

Hallå..Har en fundering när det gäller Soliditet. Jag gjorde en egen upplysning på mig för att se om ett par av mina anmärkningar vart borta då de skulle försvinna i Januari och den sista i Mars i år. Det som var konstigt var att det står att jag inte har några anmärkningar kvar?? Sen stod det i det finstilta att dett var inom de senaste 2 åren..?? Varför går de ej 3 år tillbaka som det står att UC har? Vad ser de företagen man lånar hos som använder sig av Solidiitet? Är det 2 el 3 år tro? Tacksam för svar.

fråga

När får man anmärkning i soliditet?jag trodde det bara va i UC som man kunde få det.

Soliditet

Jo det är väl bara UC som ger en anmärkning MEN frågan är varför Soliditet bara visar historiken 2 år och de övriga upplysningsföretagen 3 år!?

Om jag inte har fel så sätts anmärkningen av kronofogden och tas bort hos dom efter 3 år. Är sen UC som redovisar att den finns. Är om soliditet har valt att inte redovissa sånt som är mer än 2 år gammalt. Kunde vara intressant att veta hur de kreditupplysningar som de flesta smsbolagen använder gör.Om dom också bara visar 2 år.

Vad var det för typ av anmärkning?

Gjorde du upplysningen via ratsit?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp