Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Socialbidrag/Matpengar till bostadslös?

Hej!

Har blivit bostadslös, kommer dock få sova hos en anhörig tills vidare. Har inte haft inkomst på flera månader.
Finns det någon chans att bli beviljad socbidrag? Endast matpengar, då jag inte behöver betala hyra te min anhörig.

Hej!

Har blivit bostadslös, kommer dock få sova hos en anhörig tills vidare. Har inte haft inkomst på flera månader.
Finns det någon chans att bli beviljad socbidrag? Endast matpengar, då jag inte behöver betala hyra te min anhörig.

Tror att det delvis handlar om varför du har hamnat där du har gjort, det är väl så att man ibland får visa upp kontoutdrag och liknande.

Spel eller någonting annat som bakgrund?

Tror att det delvis handlar om varför du har hamnat där du har gjort, det är väl så att man ibland får visa upp kontoutdrag och liknande.

Spel eller någonting annat som bakgrund?
Nej inget spel, utförsäkrad sedan januari -24 och inte haft inkomst sedan dess. Tänkte ifall man har rätt att endast söka matpengar? Och bostadslös sedan i måndags.

Ja man har rätt till uppehälle när man är inneboende hos någon. Så gör en ansökan och så kräver de att kolla kontoutdrag osv 3 månader bakåt m.m.

Vad exakt menar du med uppehälle?
Uppehälle menad med pengar till mat, hygien, kläder, skor, hälsa osv. I min kommun ligger uppehälle på en inneboende på straxt över 5000kr.

Ok tack, då har jag liten chans att bli beviljad..

Beklagar att du hamnat i den situationen.
Hoppas det löser sig.
Kontakta soc!

Har du sökt bidrag tidigare och inte blivit beviljad? Annars förstår jag inte varför du inte haft inkomst sedan januari.

Ekonomiskt bistånd kollar 3 månader tillbaka på kontoutdrag och inkomster (Swish el lån in på konto räknas också som inkomst)
Dom vill se deklaration, kontrolluppgifter osv osv är massa papper som ska in första tillfället men när man väl är förbi det brukar det rulla på…
Ansök du har inget att förlora, låter ju som du borde vara berättigad bistånd , normen ligger på ca 4000 kr. Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp