Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snowball Metoden - För att bli av med lån snabbast möjligt.

Hallå glöm inte mitt tips att sälja saker. Idag sålde jag något för 2500 kr som jag fått gratis.
Jag har alltid ”varit så stark” men ibland vinner man på att vara ynklig när det faktiskt är svårt, för det är ju ingen lögn. Har också mejlat alla.

Finns vissa saker man kan göra för att undvika dålig sits och komma ifatt.
* Sälj allt onödigt på tradera, blocket, eBay, etsy, Facebook och till kompisar som man ser behöver något. Var aggressiv, om något inte säljer på en kanal, byt och ändra bilder, priser osv.
* Erbjud dig att rensa någon släktings lägenhetskällare från husförsäljning och släng på tippen eller spara. Det ska vi göra snart och vi har frågat om vi får behålla saker, kan vara schysst.
+ människan blir tacksam och man känner sig hjälpsam.
+ man får ny inredning och viktiga prylar och behöver inte köpa nytt på länge.
+ man kan sälja en massa.
* Skattejämka, jag har bara några få % till årets slut och fick 5000 mer i månaden under hösten. Nu är vi väl inne på nästa period på måndag men det är en bra grej om man är lite försiktig med vad man anger för ränta.

Tipsar inte om allt som förskjuter problemen, har försökt delbetala saker och öka mobilräkningen osv. men man får bara högre kostnader månaden efter.

Jag kommer slutbetala skitlån så fort som möjligt och sen köra in några tusen extra på mina synliga lån på UC och efter det snöbolla mig i mål.

Tack för tipsen. Jag har planer på gång för att starta snöbollsmetoden när räkningarna kommer i slutet på oktober eller slutet på november.

Då kommer jag förhoppningsvis kunna trycka in 100-200k direkt på att amortera bort dom minsta lånen. Jämka kommet jag inte göra, vill ha skatteåterbäringen på så hög summa som möjligt så tidigt som möjligt för att kunna trycka iväg en till amortering på 50-60k i april med lön + återbäring.

Sen när det uppdateras på UC i Maj med högre inkomst söka nytt samlingslån.

Ska kolla sen, kanske har lite grejer som jag sälja.

Tack för tipsen. Jag har planer på gång för att starta snöbollsmetoden när räkningarna kommer i slutet på oktober eller slutet på november.

Då kommer jag förhoppningsvis kunna trycka in 100-200k direkt på att amortera bort dom minsta lånen. Jämka kommet jag inte göra, vill ha skatteåterbäringen på så hög summa som möjligt så tidigt som möjligt för att kunna trycka iväg en till amortering på 50-60k i april med lön + återbäring.

Sen när det uppdateras på UC i Maj med högre inkomst söka nytt samlingslån.

Ska kolla sen, kanske har lite grejer som jag sälja.

Låter riktigt bra! Måste kännas skönt att köra snöbollsmetoden med såpass stora belopp direkt. Hur mycket har du i lån?

Låter riktigt bra! Måste kännas skönt att köra snöbollsmetoden med såpass stora belopp direkt. Hur mycket har du i lån?

Närmare 1 miljon som ska betas av på ett eller annat sätt. Jag ska försöka betala in 1/4 (250k ish) innan maj:s UC kommer upp med uppdaterad inkomst.

Bra att börja nånstans i alla fall☺️
Lycka till! Detta fixar du!

Hej, bra tråd.
Jag satte ihop en excelmodell för att göra Snowball-metoden i praktiken. Fritt att ladda ner här: https://drive.google.com/open?id=1amIpijUXSk--ra3ZGoMEM2zUBOE8EZxE
Först anger man hur mycket man kan lägga på räntebetalningar.
Man anger vilka lån man har, och räntor och avgifter för lånen. Excelen räknar ut vad man ska betala först (man ska betala de dyraste först) och hur processen ser ut.
Fördelen med att ställa upp det såhär är att man kan räkna ut hur mycket man faktiskt tjänar på att minska sina månadsbetalningar till de billiga lånen och maxa in allt på de dyra lånen.

Testa gärna och återkom om det är några frågor (eller fel i modellen)!

Lägger in en bild på hur det ser ut. (hojta till om den är för stor och stör tråden, då kan jag ta bort den)

Exempel:
upload_2019-10-15_21-58-21.png

Hej, bra tråd.
Jag satte ihop en excelmodell för att göra Snowball-metoden i praktiken. Fritt att ladda ner här: https://drive.google.com/open?id=1amIpijUXSk--ra3ZGoMEM2zUBOE8EZxE
Först anger man hur mycket man kan lägga på räntebetalningar.
Man anger vilka lån man har, och räntor och avgifter för lånen. Excelen räknar ut vad man ska betala först (man ska betala de dyraste först) och hur processen ser ut.
Fördelen med att ställa upp det såhär är att man kan räkna ut hur mycket man faktiskt tjänar på att minska sina månadsbetalningar till de billiga lånen och maxa in allt på de dyra lånen.

Testa gärna och återkom om det är några frågor (eller fel i modellen)!

Lägger in en bild på hur det ser ut. (hojta till om den är för stor och stör tråden, då kan jag ta bort den)

Exempel:
Visa bilaga 616
Fast i min värld är inte det där snöbollsmetoden...
http://www.weydes.se/snöbollsmetoden

Det där använde jag :)

Fast i min värld är inte det där snöbollsmetoden...
http://www.weydes.se/snöbollsmetoden

Det där använde jag :)
Nej du har rätt :rolleyes:, det är inte riktigt snöbollsmetoden. Eftersom man inte tar det i storleksordning minst till störst utan kostnadsordning dyrast till billigast.

Citat från din länk: "[..]Det mest effektiva sättet att betala av sina lån är att först eliminera det lån som är dyrast (har högst ränta/avgifter). [..] Snöbollsmetoden är aldrig det bästa sättet att bli skuldfri men är trots det den metod som funkar bäst för många som vill bli skuldfria"

Så, nej excelen är inte snöbollsmetoden :oops:. Rätt ska vara rätt :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp