- Meddelanden
- 4 159
- Mottagna reaktioner
- 4 066
- Poäng
- 2 617
Hallå glöm inte mitt tips att sälja saker. Idag sålde jag något för 2500 kr som jag fått gratis.
Jag har alltid ”varit så stark” men ibland vinner man på att vara ynklig när det faktiskt är svårt, för det är ju ingen lögn. Har också mejlat alla.
Finns vissa saker man kan göra för att undvika dålig sits och komma ifatt.
* Sälj allt onödigt på tradera, blocket, eBay, etsy, Facebook och till kompisar som man ser behöver något. Var aggressiv, om något inte säljer på en kanal, byt och ändra bilder, priser osv.
* Erbjud dig att rensa någon släktings lägenhetskällare från husförsäljning och släng på tippen eller spara. Det ska vi göra snart och vi har frågat om vi får behålla saker, kan vara schysst.
+ människan blir tacksam och man känner sig hjälpsam.
+ man får ny inredning och viktiga prylar och behöver inte köpa nytt på länge.
+ man kan sälja en massa.
* Skattejämka, jag har bara några få % till årets slut och fick 5000 mer i månaden under hösten. Nu är vi väl inne på nästa period på måndag men det är en bra grej om man är lite försiktig med vad man anger för ränta.
Tipsar inte om allt som förskjuter problemen, har försökt delbetala saker och öka mobilräkningen osv. men man får bara högre kostnader månaden efter.
Jag kommer slutbetala skitlån så fort som möjligt och sen köra in några tusen extra på mina synliga lån på UC och efter det snöbolla mig i mål.
Tack för tipsen. Jag har planer på gång för att starta snöbollsmetoden när räkningarna kommer i slutet på oktober eller slutet på november.
Då kommer jag förhoppningsvis kunna trycka in 100-200k direkt på att amortera bort dom minsta lånen. Jämka kommet jag inte göra, vill ha skatteåterbäringen på så hög summa som möjligt så tidigt som möjligt för att kunna trycka iväg en till amortering på 50-60k i april med lön + återbäring.
Sen när det uppdateras på UC i Maj med högre inkomst söka nytt samlingslån.
Ska kolla sen, kanske har lite grejer som jag sälja.