Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snart utmätning..

Det kommer bli bra. Den dagen jag släppte allt och fick utmätning så släppte en stor sten från mina axlar. Äntligen såg jag ljuset i mörkret igen och jag kunde börja leva igen. Jag var mer pengar med utmätning, än vad jag hade innan.
Lycka till!

Det stämmer att man skall ha försökt lösa sina skulder på andra sätt men för vissa av oss har man kommit till vägs ände. Jag kunde inte få några samlingslån, kunde inte få avbetalningsplaner. Jag hade inget att sälja av värde etc etc så jag hade gjort allt jag kunde.

Min skuld var 800 000 ca.

Jag fick inledande skuldsanering 7/4 2017 och var klar april 2022.
Hej! Sorry om jag hoppar in här men blev jättestressad o nojjig.. har förstått som att flera hamnar i kronofogden vid skulder över 1 mille bara, känner därför att 800k inte var överdrivet med annat jag sett här i forumet.

Förstår däremot din förklarning och att inte kunnat ta samlingslån osv, antar att dina förutsättningar var helt körda med för många ucn o så? Vad var din månadsinkomst,om man får fråga, samt kostnad av alla lån/krediter du hade för månaden?

Har själv ca 550k+ i skuld har jag räknat ut, tror att min situation kan lösa sig men rädd då jag läste dethär nu.

Hej! Sorry om jag hoppar in här men blev jättestressad o nojjig.. har förstått som att flera hamnar i kronofogden vid skulder över 1 mille bara, känner därför att 800k inte var överdrivet med annat jag sett här i forumet.

Förstår däremot din förklarning och att inte kunnat ta samlingslån osv, antar att dina förutsättningar var helt körda med för många ucn o så? Vad var din månadsinkomst,om man får fråga, samt kostnad av alla lån/krediter du hade för månaden?

Har själv ca 550k+ i skuld har jag räknat ut, tror att min situation kan lösa sig men rädd då jag läste dethär nu.
Det finns ingen summa som styr när man kan hamna hos KFM. Dessutom valde jag ju att släppa skulderna dit själv.
Möjligheten att betala på skulderna fick i mitt fall sättas i relation till min lön. För mig var 800K oöverstigligt medans det för andra är hanterbart.

Jag kommer inte ihåg hur mycket jag betalade på skulder varje månad, det är snart nio år sedan jag släppte till KFM.

Senast ändrad:
Det finns ingen summa som styr när man kan hamna hos KFM. Dessutom valde jag ju att släppa skulderna dit själv.
Möjligheten att betala på skulderna fick i mitt fall sättas i relation till min lön. För mig var 800K oöverstigligt medans det för andra är hanterbart.

Jag kommer inte ihåg hur mycket jag betalade på skulder varje månad, det är snart nio år sedan jag släppte till KFM.
Förstår! Hade velat se skillnaden i förhållande till det jag avbetalar per mån på allt. Ja är ju ett par år sen nu.. o du är skuldfri nu ,så skönt!! Grattis. Är ju målet.

Jag ligger ju under där summan du hade men skillnaden är väl på 250k eller så"bara". Är en rädsla o hamna i kronofogden..gör mitt bästa o försöka lösa min situation sedan man insett allvaret. Men kan bli enda räddningen när det inte finns annat val förstår jag. O räddar ju verkligen då.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp