Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snart utmätning

Hoppas på att kunna komma in i en skuldsanering med inom kort. Har löneutmätning nu, KFM drar 24k varje månad… Men jag får ju behålla mer nu än vad jag gjorde innan, när jag pusslade med alla lån fram och tillbaka. Så bara löneutmätningen har gett mig mer sinnesro, inga kravbrev hem, inga samtal från olika inkasso. Jag jobbar på och lever mitt liv så gott det går, har en fru som får ut 30k netto, så det går ingen nöd på oss. Gjort oss av med en bil så vi har bara fruns bil kvar, jag går till jobbet eller cyklar. Efter att räkningarna är betalda har vi ändå c:a 30k kvar varje månad att leva på, det är säkert mer än många andra trots allt. Så på det viset är jag glad att man bor i Sverige, trots att man satt sig och familjen i skiten finns det en ljusning. I andra länder hade man nog valt att inte ens försöka när deras ”fogde” knackar på och vill ha betalt.

Hoppas på att kunna komma in i en skuldsanering med inom kort. Har löneutmätning nu, KFM drar 24k varje månad… Men jag får ju behålla mer nu än vad jag gjorde innan, när jag pusslade med alla lån fram och tillbaka. Så bara löneutmätningen har gett mig mer sinnesro, inga kravbrev hem, inga samtal från olika inkasso. Jag jobbar på och lever mitt liv så gott det går, har en fru som får ut 30k netto, så det går ingen nöd på oss. Gjort oss av med en bil så vi har bara fruns bil kvar, jag går till jobbet eller cyklar. Efter att räkningarna är betalda har vi ändå c:a 30k kvar varje månad att leva på, det är säkert mer än många andra trots allt. Så på det viset är jag glad att man bor i Sverige, trots att man satt sig och familjen i skiten finns det en ljusning. I andra länder hade man nog valt att inte ens försöka när deras ”fogde” knackar på och vill ha betalt.
Du måste ha en väldigt hög inkomst med den höga utmätningen.

Jag tycker det är påfrestande när man ska betala in dom där pengarna. Sitter och drömmer mig bort vad jag hade kunnat gjort för dom 10 tusen kronorna istället. Men men så är det, det är bara att gilla läget. Sista betalningen i april 2026 och då ska champangen korkas upp.
Jag kommer vara 45 när jag är klar… betalar strax över 15000:-/mån.
blir klar Augusti 2026, det första jag ska göra är leta större lägenhet! Bara att se framåt!! Det kommer bli bra det här!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp