Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Snart slut på min sanering men vad gäller nu?

Min sanering är slut nu sista december men gick in på minuc för att kolla anmärkningen och ser då att på den står datumet 2021-10-04! vilket är då jag fick beslut om saneringen. Försvinner anmärkningen då 2026-10-04!?
Mitt inledande var ju 2020-12-29 då borde ju anmärkningen släppa då eftersom det då gått 5 år.
Någon som vet eller har fått sin borttagen efter sanering och vad som stod på eran uc?

Har varit i mailkontakt med kronofogden och frågat när min anmärkning ska tas bort men dom är ju väldigt knepiga att ha o göra med fick till svar att det är uc som tar bort anmärkningen och att jag ska höra med dom.
skriver igen till kronofogden och förklarar åter igen mitt problem och fråga men med då får jag en länk med vad som kan ge anmärkningar tillbaka och att jag fått beslut om min sanering 2021-10-04 vilket jag redan vet och har skrivit i mailet till dom, Jävla stolpskott!
Mailade sedan uc men då får jag ett svar tillbaka med att en anmärkning ligger i 5år och att jag ska prata med kronofogden och att dom inte kan lämna ut den uppgiften till mig, suck.

Jag var faktiskt tvungen att dubbelkolla nu.

Jag fick inledande februari 2024 - beslut december 2024

När jag kolla min upplysningskopia så står det att anmärkningen för saneringen kom i november 2024 ?! Nästan ett helt år efter jag fick inledande.

Vad i hela friden är detta? Någon mer som har fel?

Anmärkningen försvinner på dagen fem år efter inledande.
Att det står så på Uc beror ju på att den anmärkning man får vid inledande ändras sen till "skuldsanering beviljad" o datum det skedde men det är fortfarande fem år efter inledande som gäller.

På min creditsafe står det också från beslutsdatumet och inte från inledande datumet som var några månader före. Men det ska ju tas bort 5 år från inledande datum.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp