Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Snart slut eller är slut, orkar inte mer

Har suttit och läst olika forum om spelmissbruk.
Som många månader den 27 är min lön slut men i natt blev inget betalt, hemskt.
Vet att jag inte ska, men lik sjutton så spelar jag bort min lön.
Har löneutmätning sen flera år tillbaka förlorat hus, familj har skuld på miljoner enbart spel är så sjukt att man gråter varje dag.
Man tror att man ska kunna vinna, men icke.
Nu sitter jag här och är i akut behov av 10 000 kronor för att kunna klara denna månad.
Varför tänker man inte klart?
Idag fanns tanken att avsluta det hela men vet inte hur.
Vad ska jag göra?

Tråkigt att höra. Riktigt tråkigt.

Det du måste börja med är att sluta spela. Om du inte vill det, kommer du aldrig förändra ditt liv. Vill du det, kommer du om några månader och ett par år få tillbaka ditt liv. Valet är ditt. Bestäm dig här och nu!

Om du vill sluta spela, spärra dig överallt för spel, lån etc. Och se till att någon annan sköter din ekonomi de närmsta åren. Ja, det är tufft, men du kommer få tillbaka hela ditt liv om några år.

Spärrade mig idag , skulle ha gjort det tidigare. Är så medveten om det men tanken finns tänk om man vinner.
Fattar inte hur man tänker.
Tack för omtanken

Sluta spela och sök hjälp för det. Är själv spelmissbrukare och jag har slutat många gånger men jag har fallit tillbaka varje gång förutom nu efter jag gjorde en behandling som lärde mig olika verktyg för att motstå suget.

Sedan angående din ekonomi blir svårt att säga vad du ska göra när man inte vet alla förutsättningar. Men ifall du har löneutmätning redan så blir samlingslån svårt. Jag skulle kontakta skuldrådgivaren i din kommun om jag var du och få hjälp med en eventuellt skuldsaneringsansökan. Dock måste du bevisa att du ändrat ditt beteende till spel så kan dröja ett tag innan det skulle bli godkänt.

För att klara dig denna månad så kolla ifall du kan få låna av en vän/familj eller om du kan käka hemma hos någon anhörig.

Jag vet att allt kanske känns hopplöst, men slutar du spela och söker hjälp för det så kommer allt att bli bättre. Fortsätter du spela blir allt bara värre och man vinner aldrig tillbaka det man spelar bort.

När jag var mitt i mitt missbruk innan jag slutade spela och sökte hjälp för det så hade jag en skuld på ca 1,4mkr. Nu idag har jag varit spelfri i 9 månader och minskat skulden till ca 1,3mkr. Jag känner mig också mycket lyckligare och gladare utan spel. Så det finns hopp även om man kanske tror att det är hopplöst.

Har du någon att prata med?

Det är ju viktigt oavsett men då du nämner att du under dagen haft tankar på att avsluta det hela är det extra viktigt att du talar med någon.

Om du har konkreta tankar på att skada dig själv bör du kontakta psykiatrin akut. I vissa kommuner finns ett mobilt team, om det bär dig emot att åka in.

Om du mer känner att du behöver prata med en medmänniska snarare än söka vård så kolla på mind.se. Där finns telefonnummer till diverse stödlinjer, många av dem har öppet dygnet runt.

Någon skrev här på forumet nyligen att hans/hennes anhörige sagt någonting i stil med "Allt går att lösa på sikt så länge man är i livet". Ett fantastiskt motto i all sin enkelhet, och någonting att ta fasta på.

Ta hand om dig och som sagt, sträck ut en hand genast om du har självdestruktiva tankar!

Aleex, känner igen det har spärrat mig tidigare men på 6 månader. Trodde man skulle kunna klara. Själv har jag tagit lån för att spela sen spårade det ut har skulder på 2 miljoner så skuld fri kommer jag aldrig att bli. Håller skenet uppe på jobbet men brakar när man kommer hem. Har tänkt på skuldsanering men kommit inte för tror inte att jag får det heller har inte många år kvar till pension. Tjänar nog normalt KF drar lite över 7000 varje månad så jag får kvar 4000 efter räkningarna är betalda, men icke denna månad då blev det noll på allt.
Angela , vet att det finns i kommunen men jag jobbar på kommunen med psykiatri så mitt dilemma är att jag pratar med andra men inte med mig själv.
Har ingen runt mig vill inte att mina barn ska få ta mina problem.
Får försöka att lägga ut lite trådar om någon kan hjälpa mig så hyran kommer in i alla fall.
Ja, nog går allt att lösa men det är lätt att bara tänka svart när det händer.
Har inget närverk runt mig så det är svårt att kunna pata med någon.

Ja jag vet inte vad jag ska göra får gå till jobbet hålla skenet.

Aleex, känner igen det har spärrat mig tidigare men på 6 månader. Trodde man skulle kunna klara. Själv har jag tagit lån för att spela sen spårade det ut har skulder på 2 miljoner så skuld fri kommer jag aldrig att bli. Håller skenet uppe på jobbet men brakar när man kommer hem. Har tänkt på skuldsanering men kommit inte för tror inte att jag får det heller har inte många år kvar till pension. Tjänar nog normalt KF drar lite över 7000 varje månad så jag får kvar 4000 efter räkningarna är betalda, men icke denna månad då blev det noll på allt.
Angela , vet att det finns i kommunen men jag jobbar på kommunen med psykiatri så mitt dilemma är att jag pratar med andra men inte med mig själv.
Har ingen runt mig vill inte att mina barn ska få ta mina problem.
Får försöka att lägga ut lite trådar om någon kan hjälpa mig så hyran kommer in i alla fall.
Ja, nog går allt att lösa men det är lätt att bara tänka svart när det händer.
Har inget närverk runt mig så det är svårt att kunna pata med någon.

Ja jag vet inte vad jag ska göra får gå till jobbet hålla skenet.
Du måste se till att bli spelfri, det är prio nummer ett, så att du mår bättre och kan tänka mer klart. Sedan kan du söka skuldsanering, ju äldre man är desto troligare är det att man kan få skuldsanering, eftersom man kanske inte kan räkna med att öka sina inkomster så mycket mer och de flesta tjänar mindre när de får pension. Jag tror också att det är bra om du pratar med dina anhöriga om situationen, många gånger så hjälper det. Jag var själv som en mussla om mina ekonomiska problem, tills jag insåg när jag träffade min kärlek att det inte håller med att försöka dölja mina skulder. Allt blev så mycket bättre efter det.

Lize, ja det är nog bäst att lägga korten på bordet. Har iallafall spärrat mig för spel tillsvidare och det går inte att låsa upp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp