Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Snart kraschar det

Vad har du för kreditbetyg, i procent? Hur många förfrågningar och när är dom tagna? Vad får du in varje månad och vad betalar du totalt för alla räkningar? Vi kanske kan klura ut nånting!

Lånen var ju inte jättestora ändå, hur ser kreditbetyg ut? Ett samlingslån skulle kunna lösa det där.
Om du betalat massa åt exet som han/hon nu tänkte strunta i att återbetala kan du ju ta hjälp av fogden mot honom
Lånen var ju inte jättestora ändå, hur ser kreditbetyg ut? Ett samlingslån skulle kunna lösa det där.
Om du betalat massa åt exet som han/hon nu tänkte strunta i att återbetala kan du ju ta hjälp av fogden mot honom

KF kan inte hjälpa driva in skuld om inte skuldebrev finns eller muntlig som han godkänner i princip.

Totala lånen jag ser är relativt låg men känner igen många bolagen och vet vad kostnaden och är det som gör den hög.

släppa skulderna absolut inte om du kan få det snurra..

@Terry_ är lite av en kung av att snurra skulder och betala in mer emot vissa krediter. Fråga snällt om hjälp.

Med din inkomst behöver du bara snurra det till kreditbetyg är bättre för att samla.

KF kan inte hjälpa driva in skuld om inte skuldebrev finns eller muntlig som han godkänner i princip.

Totala lånen jag ser är relativt låg men känner igen många bolagen och vet vad kostnaden och är det som gör den hög.

släppa skulderna absolut inte om du kan få det snurra..

@Terry_ är lite av en kung av att snurra skulder och betala in mer emot vissa krediter. Fråga snällt om hjälp.

Med din inkomst behöver du bara snurra det till kreditbetyg är bättre för att samla.

Kf kan driva in om det finns en exektionstitel, tex utslag. Om han inte bestrider föreläggandet blir det utslag. Några bevis behövs inte.

Jag får en lön på ca 21 tusen ut efter skatt. Plus då 2 barnbidrag.

Men de e så många små avbetalningar och jag klarar de inte ensam.

Räknade på fogdens sida.
De kommer kunna dra ca 1200 kr i löneutmätning. Skulderna kommer aldrig betalas av.

För visst stämmer de man får behålla boendet plus 5002 kr som vuxen o tillägg för 2 barn.

Ekonomiskt är de bättre släppa allt men vill inte hamna hos fogden..

Skulderna kommer öka markant.
Vad är skillnad leva på skuldsanering för där får man också behålla det.

Om ja ser tillbaka på 1 år så ha ja varje månad kämpat få ihop allting o fått ta nya sms lån osv för o ens klara det.

Jag får en lön på ca 21 tusen ut efter skatt. Plus då 2 barnbidrag.

Men de e så många små avbetalningar och jag klarar de inte ensam.

Räknade på fogdens sida.
De kommer kunna dra ca 1200 kr i löneutmätning. Skulderna kommer aldrig betalas av.

För visst stämmer de man får behålla boendet plus 5002 kr som vuxen o tillägg för 2 barn.

Ekonomiskt är de bättre släppa allt men vill inte hamna hos fogden..

Skulderna kommer öka markant.
Vad är skillnad leva på skuldsanering för där får man också behålla det.

Om ja ser tillbaka på 1 år så ha ja varje månad kämpat få ihop allting o fått ta nya sms lån osv för o ens klara det.

Hyran, 5k för ensamstående och ca 3k per barn om du har dom på heltid förbehålls, sedan räknas barnbidrag och lite sånt av

Ja men hyran är 5 tusen kallhyra tillkommer el värme vatten är lite olika men ca 3000-4 tusen

Sen får jag 5000 kr och 3000 per barn ca.

Så jag skulle ha 11. Tusen att röra mig på när boendet är betalat ?

Jag skrev 10.000 i kostnad bostad på kronofogdens sida.

O då fick ja att de inte kunde dra så mycket.

Men frågan har ställts förut... vad har DU för betyg hos UC? Har du några anmärkningar?

Ja men hyran är 5 tusen kallhyra tillkommer el värme vatten är lite olika men ca 3000-4 tusen

Sen får jag 5000 kr och 3000 per barn ca.

Så jag skulle ha 11. Tusen att röra mig på när boendet är betalat ?

Jag skrev 10.000 i kostnad bostad på kronofogdens sida.

O då fick ja att de inte kunde dra så mycket.
Glöm inte barnomsorg och högkostnad för vård och läkemedel i beräkningen.

Men frågan har ställts förut... vad har DU för betyg hos UC? Har du några anmärkningar?
Jag har inga anmärkningar ännu. Men fått 2 delgivningskvitton hem ja skrivit under. Kontaktat skuldrådgivaren i kommunen och han hjälper mig ansöka om sanering. För han sa det är det bästa alternativt för mig starta om. Han fick fullmakt. Ska dit i veckan som kommer.
Uc 60 typ. Riktigt illa.

När börjar de löneutmätning ?
Påbörjas löneutmätning även om man skickat in angående skuldsanering?
Nån som kan hjälpa mig få svar på det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp