Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Snart händer det

Credifi lär skicka till ett inkassobolag först. Men eftersom att krediten sägs upp, så finns det en risk att det renderar i en anmärkning.
hade jag varit dig, hade jag kontaktat Credifi och försökt få anstånd till slutet på november.
De vägrar gå med på något öht. Har försökt flera gånger... :/

De vägrar gå med på något öht. Har försökt flera gånger... :/
Kan iofs vara positivt för dig att få det till inkasso då, och förhandla med dem istället.

Kan iofs vara positivt för dig att få det till inkasso då, och förhandla med dem istället.
Om det faktiskt går till Inkasso, är väl mer det. Jag har bett dom notera att jag inkommer med betalning 25e November vilket de bekräftat men samtidigt säger de att de kommer följa deras processer som vanligt dock 8:e november vilket är KFM enligt deras email som de skickar. "Förberedelse för KFM"

Kanske inte direkt några uppmuntrande nyheter men av alla mina 16 kvarvarande skulder(har släppt allt) så var Credifi den enda som skickade direkt till KFM(dag100)utan att passera ett externt inkassobolag.

Detta behöver ju dock inte på något sätt innebära att det kommer falla ut likadant för dig men tänkte ändå att det kanske finns något värde i att upplysa om.

Lycka till fortsättningsvis, du är en riktig kämpe!

Kanske inte direkt några uppmuntrande nyheter men av alla mina 16 kvarvarande skulder(har släppt allt) så var Credifi den enda som skickade direkt till KFM(dag100)utan att passera ett externt inkassobolag.

Detta behöver ju dock inte på något sätt innebära att det kommer falla ut likadant för dig men tänkte ändå att det kanske finns något värde i att upplysa om.

Lycka till fortsättningsvis, du är en riktig kämpe!
Det var ju inte så bra om de gör samma för mig. Tack för info!

Finns det något sätt jag kan fördröja anmärkningen om de skickar till KFM? Behöver tid till 25:e. Bestrida eller ngt?

Det var ju inte så bra om de gör samma för mig. Tack för info!

Finns det något sätt jag kan fördröja anmärkningen om de skickar till KFM? Behöver tid till 25:e. Bestrida eller ngt?
Ring å säg att du betalar allt slutet på nov,funkade för mig då jag släppte allt,fördröjde 2 mån typ

Ring å säg att du betalar allt slutet på nov,funkade för mig då jag släppte allt,fördröjde 2 mån typ
Har gjort det och mailat detta också men de hävdar de kommer fortsätta processen ändå så vet inte.

Får bara såna här standardiserade svar när jag säger att jag kommer betala 25e November (senaste datum 8:e November enligt uppsägningsbrev).

"Hej,

Tack för ditt mail!

Vi har dessvärre ingen möjlighet att skjuta fram ditt förfallodatum eller korrigera din uppsatta betalplan. Vi erbjuder tyvärr inte heller betalningsfri eller amorteringsfri månad hos oss.

Vi vill informera dig om att den aktuella krediten har blivit uppsagd i enlighet med villkoren i kreditavtalet. Det innebär att du behöver betala det belopp som framgår av uppsägningsbrevet senast det angivna förfallodatumet.

Om betalning inte inkommer enligt uppsägningen kommer hela den återstående kreditfordran att förfalla till omedelbar betalning"

Uppskattar dina tankar och du har en hel del poänger och upplever dig som väldigt insiktsfull <3

Håller med om:
  • Tappa kontrollen lite kan vara bra för att få distans och få se situationen för vad den är. Det känner jag redan att jag gjort nu och det kände jag i slutet på 2019 också
  • En anmärkning är inte hela världen (har inte sagt det)
  • Sömnen måste prioriteras
  • Pengarna är defintivt inte problemet (skrivit i 2019/2020 att jag ej brydde mig om pengarna, att det ej var det viktiga för mig). Jag kom till insikt i den kraschen att jag kunde vara lycklig utan pengar MEN det betyder inte att det är oviktigt. Lycka kommer inifrån och pengar ger frihet
  • Viktigt att påminna sig själv men att inte klandra sig själv för det förlutna och bygga upp självkänsla (skrivit en del tankar om det också). Just nu till följd av mitt beteende är självkänslan på botten så måste jobba upp den igen - Fick en polett som trillade ner 2019 och insåg att personer som mår bra och gillar sig själva är personer som gör "bra" saker för sig själva (de anser de är "värda" det medvetet eller omedvetet). Personer som mår dåligt och inte gillar sig själva gör medvetet eller omedvetet saker som är "dåliga" för sig själva (de tycker inte de är värda något bättre)
Håller inte med om:
  • Mellan raderna att mitt jobb skulle ha koppling till problematiken och det är något jag tittat på och refkleterat över tidigare med psykolog
  • Anmärkning är en långsiktig lösning (det har du inte sagt heller men jag vill ha något hållbart). Tycker bara det vore onödigt om jag kan undvika det
  • Din uppfattning verkar vara att jag tar nya lån nu men sedan jag kommit tillbaka till forumet och skrivit här igen i år tar jag inga nya lån, självklart när missbruket är aktivt är det du beskriver helt spot on "nya lån, nya planer, ny stress". Jag har sökt hjälp i vården, går på självhjälpsmöten och berättat för anhörig.
  • Jag ser spel som ett problem och ett symptom på något men håller med om att det finns något djupare bakom det
Känner igen mig! Tjänar mer pengar än någonsin nu. Närmare miljonen i år och var på fötter men sedan dog min mor i januari och jag föll i missbruk med ladd och alkohol men lyckas ändå hålla fasaden utåt på jobbet. Snart orkar man dock inte mer. Har betydligt mer skulder än dig… köra skuldsanering är ej aktuellt då jag arbetar inom finans.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp