Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snart händer det

Starkt jobbat Broder! Grattis till ett första år på ditt nya liv. Jag hoppas tomheten kommer försvinna och ersättas av innehållsrik meningsfullhet. Fortsätt kämpa och var den bästa variant av dig du kan vara. Kram på dig...

Tack mannen. Detsamma och allt gott till dig, kram!

Spelfri 1 år idag.

Självkänslan är mycket bättre men har fortfarande en tomhet i mig och sug till och från. Känner mig dock ändå trygg i min spelfrihet, vet att ingenting positivt kommer av spel för mig.

Segt bara att känna sig så jävla rastlös och covid-läget spär ju på det förstås också.
Grattis.

I slutet på veckan då jag betalt alla mina räkningar kommer en ny update.

Men tills dess kan jag säga att efter alla mina fasta utgifter så har jag skurit ned på mina rörliga kostnader enligt nedan:

15:e till 15:e varje månad
Augusti/September: 13 122 kr
Sept/Okt: 10 530 kr
Okt/Nov: 5 820 kr

Mycket är pga Corona att jag gör inte särskilt mycket. Inga middagar ute, eller öl osv.

Senast ändrad:
Bra jobbat!

SBAB 245 240
Collector 496 118
Avida 349 999
Forex Bank 217 556
Privatskuld 114 250
Getdivide 23 331
Remember 14 056

Totalt skuldberg: 1 460 549

Preliminärt skuldfri: December 2025

Amorterat rätt mycket extra denna månad framför allt på Remember.

SBAB 242 570
Collector 494 014
Avida 341 725
Forex Bank 216 334
Privatskuld 114 250
Getdivide 22 251

Totalt skuldberg: 1 431 144

Amorterat bort Remember helt samt cirka 8k på Avida Finans

SBAB 242 570
Collector 494 014
Avida 341 725
Forex Bank 216 334
Privatskuld 114 250
Getdivide 22 251

Totalt skuldberg: 1 431 144

Amorterat bort Remember helt samt cirka 8k på Avida Finans
Starkt jobbat :) varenda tusenlapp känns skönt att betala bort ! :)

Ja, känns som jag har en lång resa framför mig...

Såhär ser min situation ut:
Pengar in efter skatt: 40-70 tkr
Pengar ut för lån varje månad: 25621 kr
Total skuldebörda: 1692559,22 kr
Antal krediter: 10

4 större krediter utgör: 1324928,41 kr
Månadskostnad för dessa: 14608 kr

Förväntar mig kunna amortera under 2020 med amortering i månadsbetalningar inräknat och inklusive skatteåterbäring: 302526 kr

Bett om att få ta med anhörig på möte med spelförening.

För lite mer än 1 år sen slutade jag att spela, kom ut med bomben om att jag ställt till det för 3:e gången och värre än någonsin och jag mådde inte alls bra. Hade inte mått bra på väldigt länge egentligen men förstod väl inte det riktigt själv då. När jag blickar tillbaka förstår jag verkligen inte hur jag fann modet att vara ärlig för 3:e gången (får ångest bara jag tänker på det) och jag ska verkligen inte ljuga utan det har varit ett helvete med relationer och känslor hela året och inte bara när jag släppte bomben. Idag dock, trots alla mina skulder så har jag aldrig mått bättre och det kan jag säga med handen på hjärtat. Jag är ledsen över att jag bränt så mycket pengar och sårat folk jag bryr mig om men så otroligt tacksam på ett plan att detta hände mig - har fått helt annat perspektiv på mig själv, livet och på pengar. Detta hade jag inte tidigare.

Jag har för första gången när det kommer till mitt spelande på riktigt faktiskt velat ta ansvar för det jag ställt till med och ord kan inte beskriva vilken game changer det har för min självkänsla att faktiskt göra det. Jag har sökt hjälp, jag tar inte emot hjälp för att lösa mina skulder (detta har jag tidigare gånger gjort) men annan hjälp i form av kärlek och stöttning går bra, jag är ärlig och snäll mot andra och vill genuint bara väl. Jag har varit borttappad så länge men har nu hittat tillbaka och börjat gilla mig själv igen, i samband med det har energi, motivation och driv bara ökat.

Ni andra som kämpar - mitt viktigaste råd till er är egentligen att inte fokusera på pengarna utan att fokusera på er själva och välmåendet i första hand. Det mesta andra brukar lösa sig lättare när man mår bra.

Jag har fått min lön och i samband med det har jag betalt mina sista räkningar för året + amorterat extra

Ekonomiskt summerat 2020:
Pengar in efter skatt: runt 37 tkr i snitt (lägre än vad jag uppskattade)
Pengar ut för lån varje månad: 15 195 kr
Total skuldebörda:1 402 545 kr
Antal krediter: 5

4 större krediter utgör: 1 288 295 kr
Månadskostnad för dessa: 14146 kr

Totalt amorterat: 290 014 kr (lägre än vad jag jag räknade med att kunna)

Nästa år får jag ökade kostnader pga flytt men det är dags och jag kommer må ännu bättre om jag får bo själv. Tror jag kommer tjäna avsevärt mer också så blir säkert okej.

Senast ändrad:
För lite mer än 1 år sen slutade jag att spela, kom ut med bomben om att jag ställt till det för 3:e gången och värre än någonsin och jag mådde inte alls bra. Hade inte mått bra på väldigt länge egentligen men förstod väl inte det riktigt själv då. När jag blickar tillbaka förstår jag verkligen inte hur jag fann modet att vara ärlig för 3:e gången (får ångest bara jag tänker på det) och jag ska verkligen inte ljuga utan det har varit ett helvete med relationer och känslor hela året och inte bara när jag släppte bomben. Idag dock, trots alla mina skulder så har jag aldrig mått bättre och det kan jag säga med handen på hjärtat. Jag är ledsen över att jag bränt så mycket pengar och sårat folk jag bryr mig om men så otroligt tacksam på ett plan att detta hände mig - har fått helt annat perspektiv på mig själv, livet och på pengar. Detta hade jag inte tidigare.

Jag har för första gången när det kommer till mitt spelande på riktigt faktiskt velat ta ansvar för det jag ställt till med och ord kan inte beskriva vilken game changer det har för min självkänsla att faktiskt göra det. Jag har sökt hjälp, jag tar inte emot hjälp för att lösa mina skulder (detta har jag tidigare gånger gjort) men annan hjälp i form av kärlek och stöttning går bra, jag är ärlig och snäll mot andra och vill genuint bara väl. Jag har varit borttappad så länge men har nu hittat tillbaka och börjat gilla mig själv igen, i samband med det har energi, motivation och driv bara ökat.

Ni andra som kämpar - mitt viktigaste råd till er är egentligen att inte fokusera på pengarna utan att fokusera på er själva och välmåendet i första hand. Det mesta andra brukar lösa sig lättare när man mår bra.

Jag har fått min lön och i samband med det har jag betalt mina sista räkningar för året + amorterat extra

Ekonomiskt summerat 2020:
Pengar in efter skatt: runt 37 tkr i snitt (lägre än vad jag uppskattade)
Pengar ut för lån varje månad: 15 195 kr
Total skuldebörda:1 402 545 kr
Antal krediter: 5

4 större krediter utgör: 1 288 295 kr
Månadskostnad för dessa: 14146 kr

Totalt amorterat: 290 014 kr (lägre än vad jag jag räknade med att kunna)

Nästa år får jag ökade kostnader pga flytt men det är dags och jag kommer må ännu bättre om jag får bo själv. Tror jag kommer tjäna avsevärt mer också så blir säkert okej.

Fy fan vad du är grym! Är jävulskt imponerad! Fortsätt såhär bara. Overkligt bra jobbat med amorteringarna! Du motiverar mig till att göra mitt yttersta med min lånesituation och mitt spelmissbruk. Fortsätt uppdatera. All eloge från mig kompis!

Fy fan vad du är grym! Är jävulskt imponerad! Fortsätt såhär bara. Overkligt bra jobbat med amorteringarna! Du motiverar mig till att göra mitt yttersta med min lånesituation och mitt spelmissbruk. Fortsätt uppdatera. All eloge från mig kompis!

Tack och vad glad jag blir att höra. Det som är gjort kan vi tyvärr inte påverka men det finns en framtid och den har vi förutsättningar att forma, makten ligger i våra händer.

Fortsätt kämpa du med!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp