Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Snabblån trots betalningsanmärkningar

förenklad kreditprövning

Har reflekterat över följande efter att ha provat det mesta och dom flesta i lånesvängen och det är Avida finans och Svea ekonomi som båda vänder sig mot människor som har svårt att få lån "den vanliga vägen" pga ev en bet.anmärkning alt många förfrågningar etc men som det visar sig är dom mest svåra att få lån via! Svea ekonomi går väldigt hårt ut på sin sida om ekonomiskola, saneringslån mm men vad jag har erfarit så är Svea dom som är svårast att få avbetalningsplaner hos, sedan ett ärende gått vidare till KF så är det locket på, dvs dom vill inte ens lyssna och godta en stor delbetalning och dra tillbaka ärendet vilket många (bl a Intrum och Alektum) gör efter dialog. Dom har inte ens hört talas om förlikningsavtal vilket jag fått både hos telia och kreditor och det innebär om jag tar kreditor som exempel att min skuld där var 3000 kronor. Jag ringde och bad att omgående få göra en delbetalning på hälften, dvs 1500 kronor och därefter betala resterande om 14 dagar och det var helt ok och därmed fick jag min sista chans som jag kunde ta för att slippa bet.anm. Hos telias juristavdelning var dom lika tillmötesgående. Detta är lösningar som snabbare gagnar båda parter anser jag. Jag menar inte att dom alltid ska göra så men åtm att man får 1 st chans och sen funkar det inte så gärna locket på. Hos Svea får du inte ens tala med en "riktig handläggare" utan en springpojke/flicka tar din önskan och skickar vidare!!! Sen får du vänta i dagar på brevbesked. Avida är precis likadan. Deras mall sorterar automatiskt bort dom som dom på hemsidan vänder sig till så att kasta bort en uc-förfrågan på dessa är inte att föredra. Man skulle ju inte bli lurad att ansöka som sidprofilen hos dessa aktörer inte var så tilltalande för just den svaga gruppen

Jak Banken

Hur gick ansökan till? Var det bara att bli medlem och sedan ansöka?
Sökte du blankolånet? Vad jag fattadde så hade man pengar till godo när man betalt av sitt lån?

jak

ja jag ansökte på hemsidan för jag var redan medlem eftersom jag hade funderat på detta en längre tid. Fick därefter ett bekräftelsebrev hem att ansökan var mottagen och vilken ungefärlig väntetid det var. När så väntetiden var till ändå så ringde en handläggare mig och frågade om jag fortfarande var intresserad och det var jag ju så då började han handläggningen direkt och dagen efter hade jag ett beviljandebrev med skuldebrev som jag skulle underteckna och returnera. Redan dagen efter jag postat brevet så kunde jag logga in via bankid på jak och se att lånet var upplagt och utbetalt. Det var blancolånet jag ansökte och lika mycket som du betalar av på skulden betalar du in på ett efterspar som blir tillgängligt när sparpoängen är uppnådd, dvs lånet återbetalt.

har man anmärkningar så går det inte söka blancolån hos jak,då gäller lån med säkerhet.
står i villkoren.eftersom frågeställaren har 7 anmärkningar.jag själv har också anmärkningar och läste om jak här och gick in och kollade men det går inte.

ja jag ansökte på hemsidan för jag var redan medlem eftersom jag hade funderat på detta en längre tid. Fick därefter ett bekräftelsebrev hem att ansökan var mottagen och vilken ungefärlig väntetid det var. När så väntetiden var till ändå så ringde en handläggare mig och frågade om jag fortfarande var intresserad och det var jag ju så då började han handläggningen direkt och dagen efter hade jag ett beviljandebrev med skuldebrev som jag skulle underteckna och returnera. Redan dagen efter jag postat brevet så kunde jag logga in via bankid på jak och se att lånet var upplagt och utbetalt. Det var blancolånet jag ansökte och lika mycket som du betalar av på skulden betalar du in på ett efterspar som blir tillgängligt när sparpoängen är uppnådd, dvs lånet återbetalt.

jag vill också bli medlem i JAK och ansöka om ett samlingslån för att få ordning på ekonomin och samtidigt spara. MEN hur såg din inkomst / skulder / förfrågningar ut när du ansökte om blancolånet och hur mycket lånade du?

jak-banken

Skräms inte av villkoren. Gör åtm ETT FÖRSÖK att ringa JAK-banken och prata med en handläggare. Det kostar ingen UC och förhoppningsvis så blir inte samtalet så dyrt heller. Bara för att den ene inte fick så gäller ju inte det avslaget för ALLA! Börja med ett samtal och förklara din situation. Att som jag ha ett tvåsiffrigt antal pågående ärenden hos KF är lika illa som ett par fastställda bet.anm. Och märk väl att jag skrivit "OM detta kan vara sista utvägen till lån så är det kanske värt att försöka". Märk väl att det är frivilligt och endast en vägledning. Som vanligt finns det alltid människor som fått avslag både utan och med anmärkning, men RÄTTA ER ALDRIG EFTER NÅGON ANNAN, gå på egen känsla, ta ett samtal och efter samtalet/rådgivning så beslutar du hur och om du går vidare i ansökningsprocessen!
Jag hade 10 förfrågningar, inkomst 300 000 ca, pågående ärenden (ca 10 st) hos KF, tidigare blancoskulder inkl kreditkort ca 120 000 kr + smslån som jag var så dum och utnyttjade när jag ingen annan utväg såg.

Skräms inte av villkoren. Gör åtm ETT FÖRSÖK att ringa JAK-banken och prata med en handläggare. Det kostar ingen UC och förhoppningsvis så blir inte samtalet så dyrt heller. Bara för att den ene inte fick så gäller ju inte det avslaget för ALLA! Börja med ett samtal och förklara din situation. Att som jag ha ett tvåsiffrigt antal pågående ärenden hos KF är lika illa som ett par fastställda bet.anm. Och märk väl att jag skrivit "OM detta kan vara sista utvägen till lån så är det kanske värt att försöka". Märk väl att det är frivilligt och endast en vägledning. Som vanligt finns det alltid människor som fått avslag både utan och med anmärkning, men RÄTTA ER ALDRIG EFTER NÅGON ANNAN, gå på egen känsla, ta ett samtal och efter samtalet/rådgivning så beslutar du hur och om du går vidare i ansökningsprocessen!
Jag hade 10 förfrågningar, inkomst 300 000 ca, pågående ärenden (ca 10 st) hos KF, tidigare blancoskulder inkl kreditkort ca 120 000 kr + smslån som jag var så dum och utnyttjade när jag ingen annan utväg såg.

Jag har 150000 ink. Inga anmärkningar 10 frågor ett lån på 40000 +smslån undrar om det går att få lån?Tar det 2 månader innan man får svar?

Jag tycker du ska prova och som sagt det ÄR väntetid! Den exakta väntetiden får du per telefon om du ringer och frågar. Anser du att du fortfarande efter 2-3 månader kommer att befinna dig i samma sits som idag så gör ett försök för att inom en rimlig framtid komma ur smslåneträsket.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp