Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Snabblån med 1 anmärkning - vilka erbjuder?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Blue Step.

Man får betala dyrt för sitt slarv.

Kan tänka mig att om man har en bra handpenning och så hög inkomst kanske ens gammelbank kan bevilja ett bostadslån med en anmärkning?

Kan tänka mig att om man har en bra handpenning och så hög inkomst kanske ens gammelbank kan bevilja ett bostadslån med en anmärkning?
Möjligen, men inte om man måste låna 8 lök akut för att få vardagen att gå ihop.

Möjligen, men inte om man måste låna 8 lök akut för att få vardagen att gå ihop.

Om det nu är till vardagen han frågade mig igår om han kunde bjuda på lunch igår haha. Men det är ju svårt det där jag tjänar ju också 700-800K per år och inte (nästan) en jävel vet ju att man har skuldsanering och 0 spänn på kontot :D

Så mycket 2026 är ju fan ta mig fasader det ska handla om likes och verkar viktigare vara att man visar bilder på sin semester än att man släpper telefonerna och njuter.

Sorgligt egentligen.

Den jäveln har fan en båt, skotrar, husvagn och fan och hans moster. Hade ju trott att hälften var på kredit men med anmärkning vete fan hur han löst det.

Det är ju lätt att kolla, sök på honom på merinfo så finns fordonen där. Klicka in på respektive fordon så står det om det är kredit eller leasing.
Skotrar i Skåne lät som riktig lyxkonsumtion för övrigt.

Var det så att din kompis egentligen ville låna av dig? Jag var med om det när en bekant (inte nära vän) plötsligt ville låna 5000:- över en helg via Swish till "byggvaror". En kille som hade typ 2 mille i årsinkomst. Visade sig sedan att han var/ är speltorsk och förlorade jobb och familj straxt efter att han frågade mig.
Jag lånade aldrig ut några pengar.

Mitt råd är att rekommendera personen att inte låna något utan avvakta med vad det nu gäller.

Hmm om han nu har en fet lön och en del prylar så kanske han även har några gram guld att pantsätta, man får ju en del för det nu även om priset har droppat något de senaste.

Pantsätta guld har åtminstone varit min "go-to" när det har krisat tillfälligt.

Intressant att se vad många svar du fick Terry på vad du faktiskt frågade om. Större engagemang om personen och hur och det från vanliga användare till moderatorer haha. Hoppas kvalitén höjs framåt i forumet.

Vad jag hört med en anmärkning så ska Ekomni, ferratum, fairlo gå.

Intressant att se vad många svar du fick Terry på vad du faktiskt frågade om. Större engagemang om personen och hur och det från vanliga användare till moderatorer haha. Hoppas kvalitén höjs framåt i forumet.

Vad jag hört med en anmärkning så ska Ekomni, ferratum, fairlo gå.
Ny på forumet? Det är så här det brukar se ut

Ja jag håller förvisso med er båda. Känns som att det blir så i alla trådar nu för tiden haha. Speciellt när någon vill låna och 10 personer skriver låna inte :D

Ja jag håller förvisso med er båda. Känns som att det blir så i alla trådar nu för tiden haha. Speciellt när någon vill låna och 10 personer skriver låna inte :D
Precis. Och moderatorer som står bakom ägaren av plattformen och som i sitt bolag tjänar pengar på reklam och samarbeten med sms-lånebolag. Galen värld 😀

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp