Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Snabb hjälp!

Jag har samma sits som du katten, så jag vet hur det känns. Måste ha fram pengar nu och blir nekad överallt. Fruktansvärt jobbigt.

Varför detta bråk? Verkar ju schysst av Picard att erbjuda lån utan baktankar? Sen att det är emot forumreglerna är en annan 5:a...

Då kan ju du som litar på detta fullt ut gå före oss andra :) Så är ditt problem löst?

Problemet är att man inte vet någonting om personen som "erbjuder" något och vad den personen gör med ens personuppgifter eller förväntar sig i gengäld. Eller om personen riktar in sig exempelvis på motsatta könet för att kunna förfölja personen. Det kan finnas kriminalitet bakom, så att återbetalning krävs och ökas på och annars kan det innebära döden i värsta fall. Det kan hända vad som helst.

Hej Tigerkatten
Har du prövat Zmarta?
Dom lyckades hjälpa mig,dock ej på hela beloppet.

Jag har fler än 5 anmärkningar och vart väldigt chockad att dom lyckades ge mig ett lån, lånet var från cashbuddy men finns säkerligen fler som skulle kunna erbjuda. Vet ej ifall dom har blivit hårdare hos Zmarta med vilka dom hjälper men kan ju vara värt ett försök om du nu inte redan testat,jag testade där när dom var helt nya.

Och Freedom Finance är världens jobbigaste företag. Jag som aldrig har haft med dom att göra får brev varannan vecka med låne"erbjudanden", alltid likadant. Är så jävla trött på skiten!!

Förstår de inte "piken" en gång har jag gjort en ansökan hos dem när de påstod att jag hade stor chans att få ett lån hos dem fast jag talade om för dem att jag fått avslag av alla andra, desperat och naiv gjorde jag en ansökan och fick avslag så klart. Sedan dess har jag kastat all deras brev och raderat deras mejl och slutat vara naiv när det gäller låneförmedlare. Jag har lärt mig otroligt mycket på de 3 år jag funnits här på forumet och utan forumet det hade jag nog fortfarande suttit fast i skiten

De terroriserade mig länge, men har faktiskt inte ringt på några månader sedan jag meddelade att min situation löst sig och att jag har ett samlingslån på under 5% ränta. Kan vara ett tips till andra oavsett om det är sant eller inte...

Vanlig valde jag för att understryka att jag inte har några baktankar. Jag har en lång erfarenhet av att vara djupt nere i skuldträsket, har nu äntligen kommit på fötter och ville därför hitta en väg att ge lite stöd då jag vet hur mycket det kan betyda. Nu förstår jag av forumreglerna att vad jag vill göra inte är tillåtet, och då backar jag förstås tillbaka. Men någonstans borde det finnas en möjlighet för dem som har kapital att stödja dem som har skulder, men ork och betalningsförmåga kvar, utan att befatta sig med de vidriga extremräntor som diverse lånebolag tar. Här såg jag en chans att utveckla en verksamhet, som kanske skulle kunna kallas antroposofisk, utifrån mina erfarenheter. Men jag får söka andra vägar för detta.

Ber om ursäkt om jag vållat obehag och misstänksamhet, jag förstår absolut att det bland medlemmar finns mycket aversion mot företeelser som är förknippade med kommersiella långivare och indrivare. Jag kan bara intyga att jag inte är en del av dem.

Har också funderat flera gånger att jag gärna skulle vilja hjälpa andra den dagen jag betalat av mina sista dåliga lån (ett enda sms lån kvar) speciellt kanske småföretagare. Det är ohyggligt tuffa krav från bankerna för att få lån som företagare, de säger att betalningsförmågan är för dålig men de svarar inte när jag frågar hur kommer det sig att jag betalar 8000 kr/mån i lån och Inkasso men inte är betrodd att jag skulle kunna betala 1500 kr/mån istället. Jag hoppas innerligt att det kommer fler bra långivare och andra aktörer så bankerna får rejält med konkurrens. Annars välkomnar bankerna våra bolån och räntor, pensionssparande m m. Men sträcka ut en hjälpande hand går inte för sig. Är riktigt less på banker!

Det finaste vi människor kan göra är att hjälpa varandra. Har bara inte kommit på hur det skulle kunna se ut.

Min tanke är en verksamhet där man kan låna ut pengar till människor som visar drivkraft, sunda kalkyler och förmåga att betala tillbaka, utan dessa attans skyhöga räntor och tunnelsynthet vad gäller scoring och kreditvärdighet. En variant på mikrolån utan ohemula räntor. Det räcker fint med några procentenheter i räntepåslag, man kan ju inte äta sig mer än mätt. Problemet är att man då blir väldigt känslig för kreditförluster, där någon inte betalar tillbaka, men det är ju därför det heter riskkapital. Jag är övertygad om att man kan bedriva en god låneverksamhet genom att sätta sig in i människors situation istället för att stirra sig blind på UC-betyg.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp