Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

snöbollsmetoden

Hej !
Kan någon snäll själ hjälpa lite med snöbollsmetoden
Lån på banken
76000 nordea(1800kr/mån)
27000 loanstep( 1025kr /mån)
5800 brixo( 500kr/mån)
Har ett lån hos en anhörig som jag betalar av 4000/mån räntefritt (runt 270000)
Månadsinkomst efter skatt 20500kr
Väldigt tajt men kan tyvärr inte söka samlingslån för har 8uc /5.7% prognos
tidigast är november men hur högt kan man ens söka med så lite månadslön?
Tack

Där kan du fylla i alla dina långivare,belopp, månadskostnad,ränta sen väljer du snöbollsmetoden :) Vips klart med exakt info osv.

270000 - Privat
76000 - Nordea
27000 - Loanstep
5800 Brixo

Betala så lite som möjligt på de 3 översta lånen. Slutbetala Brixo så snabbt som möjligt.

Då har du dessa 3 lån kvar:

270000 - Privat
76000 - Nordea
27000 - Loanstep

Då betalar du så lite som möjligt på Privat och Nordea. Men betalar så mycket som möjligt på Loanstep tills du har 2 lån kvar:

270000 - Privat
76000 - Nordea

Då betalar du så lite som möjligt till privat och så mycket som möjligt till Nordea.

Snöbollsmetoden går ut på att man betala allt man kan på det minsta lånet och så lite som möjligt på övriga lån.

Mitt råd är att vänta ut alla UC förfrågningar så du har 0 UC FF. Så du blir beviljad ett samlingslån sen till så bra ränta som möjligt. Även om du blir beviljad med 2 UC FF så får du bättre ränta med 0 UC FF.
Bor du i storstad så är det även värt leta efter ett jobb som betalar bättre än 20500 kr.

Tacksam för ditta fantastiska svar!
Hur ska jag betala så lite som möjligt om det finns ett bestämd autogiro belopp varje månad?
Försöker få rätt på detta man tappar lusten pga skulderna...
sjunde ff försvinner december sista försvinner i juni nästa år
första november har jag två ff kvar.
Hur hög belopp kan jag ansöka om överhuvudtaget med den inkomsten?
Tacksam !

Be Nordea samt anhörig om en betalfrimånad, bara en månad och förklara att du vill släcka en skuld. Då har du 5800kr extra nu i slutet av augusti om det går och betala av Brixo som har säkert den högsta räntan också,

Du frigör 500kr/månad nästa kommande månaderna och försök attackera Loanstep, spara och sälja så mkt du kan och amortera den.

Även om du har sådär månadslön men jag tror att du kommer få bra chanser med ett samlingslån lån på 350k. Men samtidigt varför vill man ansöka om skit blancolån med räntan på låt säga 8% i det bästa fallet, när man redan ha ett räntefritt lån på 270k?!

Hur mkt är räntan på Nordea?
Hade jag varit dig hade jag bara fokuserat på att öka min månadsinkomst genom att byta eller söka vilket skit extra jobb som helst. Du är inte överbelånad alls och det som syns på UC är bara 76k, så sätt mindset på att du kommer kunna betala och ändra mentalitet istället för att jaga samlingslån. Du kommer ångra dig med alla framtida räntor.

Tack snälla för fantastiska ord och tid du har lagt ner :)
egentligen vill jag inte söka samlingslån,blir klar med det räntefria lånet i 2030 typ men får panik av att behöva betala nästa 7500 i bara lån,hyror osv sen är pengarna så lite som inget,lider lixom av kapaciteten som jag har ekenomiskt,men jag ska fokusera på betala av så länge som möjligt utan att ta ett större lån,vet inte om nordea ger betalningsfri månad ,har för mig att de nekade en gång,problemet är jag har 5 olika lån på nordea som är sammanlagt 76k hade kanske behövt samla dem så att jag kan sänka ränta?

,
Tack snälla för fantastiska ord och tid du har lagt ner :)
egentligen vill jag inte söka samlingslån,blir klar med det räntefria lånet i 2030 typ men får panik av att behöva betala nästa 7500 i bara lån,hyror osv sen är pengarna så lite som inget,lider lixom av kapaciteten som jag har ekenomiskt,men jag ska fokusera på betala av så länge som möjligt utan att ta ett större lån,vet inte om nordea ger betalningsfri månad ,har för mig att de nekade en gång,problemet är jag har 5 olika lån på nordea som är sammanlagt 76k hade kanske behövt samla dem så att jag kan sänka ränta?
Så lite!
Ah, då förstår jag, med olika små också hos Nordea. Vet ej hur många år du har arbetat men gör såhär:

På Nordeas app, ge d fullmakt att hämta dina pensioner. Du kommer gå resultatet om ett par dagar och vilka som är flyttbara, till sparande hos dem. De kommer nog kontakta dig om det handlar om en stor summa, annars du kontaktar dem. Du pratar med någon som håller med pvt lån mm. Du förklara att du gärna vill samla de nuvarande olika Nordea lån, om de kan ta Loanstep med, blir ca 100k, samt att du vill flyta pensionen hos dem och eventuellt öppna sparkonto. Om de kan ta bara mini UC innan de ger ett preliminärt besked. De har jag gjort och de har inte tagit full UC.

Jag förstår med månadskostnaderna men som sagt: sök aldrig ett stort samlingslån för att släcka alla. Blir det inget med Nordea så försök 2025 för att samla bara Nordea och Loanstep, men du har ett annat alternativ också: om du kan förklara situationen till din anhörig, att du vill släcka ett skit lån och om ni kan komma överens om en tillfällig avbetalning på 3k/månad under 6 månader. Då amorterar du resten på Loanstep.
Betalningsfria ringer du Nordea istället. Ibland är det bättre att prata med någon än att lita på systemet.

Dina skulder ser absolut inte hemska ut. Du klarar dig fortare än du tror, speciellt om du fokusera på att få extra inkomstkälla, vilken som. Söker du 350k samlingslån då är du välkommen till Lånfirum psykiatrin. Kan garantera dig att 99% av skuldsatta här drömmer om att få dina nuvarande skulder :facejoy:

Hehe vilken härlig inställning och pepp! Tacksam verkligen!
Jag ska följa alla dina råd!!Jag har ett sparkonto hos nordea och ett isk utan någon krona i dem just nu:)
har arbetat i 7 år bara,har fast anställning:)
Tack så hemskt mycket,ska kämpa utan ett större lån

Senast ändrad:
Hej !
Kan någon snäll själ hjälpa lite med snöbollsmetoden
Lån på banken
76000 nordea(1800kr/mån)
27000 loanstep( 1025kr /mån)
5800 brixo( 500kr/mån)
Har ett lån hos en anhörig som jag betalar av 4000/mån räntefritt (runt 270000)
Månadsinkomst efter skatt 20500kr
Väldigt tajt men kan tyvärr inte söka samlingslån för har 8uc /5.7% prognos
tidigast är november men hur högt kan man ens söka med så lite månadslön?
Tack
Jobbar du heltid...?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp