Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Snöbollsmetoden?

Tjena har läst en del på forumet, har ungefär 300/350k i skulder, är en blandning av lån med sjuka räntor, betalar just nu ungefär 25k bara i skulder/månad.
Övriga fasta utgifter som mat/bensin/hyra ligger på 9k totalt.
Min fundering är kan jag använda mig av snöbollsmetoden här? Och isåfall vilken ordning.
Får ut mellan 35-45 beroende på hur mycket jag jobbar, brukar inte ligga under 37 iallafall.
Jag ”överlever” men det går ner alldeles för sakta och livskvaliten är ju inte top notch så hoppas någon kan hjälp mig!
Northmill 50k (1500mån)
Ferratum 19k (900 mån)
Anyfin 25k (700 mån)
Facit bank 75k (2000 mån)
Lumify 37k (6000 mån)
Loanstep 15k (700 mån)
Flexlimit 5k (500 mån)
Viaconto 28k (2400 mån)
Vivus 14k (3000 mån)
Binly 7k (1550 mån)
Credifi 15k (3000 mån)
Privat skuld 50k (2000 mån)

anledning varför skulderna uppkom är löst sedan början av 2024 så där har jag börjat redan, men tänkte ifall någon kan hjälpa mig med snöbollsmetoden så jag kan sänka kostnaderna för mig per månad så detta går så effektivt som möjligt!

min uc från förra året är spammat med FF så ingen chans tills samlingslån innan februari 2025 och privatlånet vill/behöver jag betala.
Allt gott /apan
Edit: jämka kan jag inte heller göra.

Om jag läser dina uträkningar rätt så får du ut minst 37k per månad, men betalar bort 34k. Stämmer det?

I så fall, betala först bort Flexlimit som är minst. Den bör vara borta på två månader om du lägger de 3k du har kvar efter det att du betalat allt det andra på den. När den är död, ta bort Binly. Nu har du frigjort 1550+500 per månad och har 3000+2050, eller 5050. Ta det och döda Credify eller Vivus. Den är borta på 3 månader efter att du börjat, och då bör du ha 5050+3000 över varje månad. Ta den andra av Credify eller Vivus och döda den. Nu kan du lägga över 10k per månad på någon av de andra.

1. Flexlimit
2. Binly
3. Vivus
4. Credifi
5. Loanstep
6. Ferratum
7. LUMIFY
8. ViaConto
Så skulle jag ha börjat. Stoppade in Lumify o ViaConto framför andra mindre lån eftersom de kostar dig fruktansvärt mkt per månad, 6000kr + 2400kr!!!
Det skulle heller inte vara fel om du går direkt på Lumify. Det skulle ge dig större utrymme per månad

Glöm inte spara undan en 500kr/mån till en buffert!
Betala tillbaka alla dessa lån, du är jämfört med många andra här inte så svårt belånad.
När du har betalat tillbaka börja spara några tusen/mån så berikar du dig själv istället för att ge dina pengar till lånebolagen.

Och när du hör ordet ”lån” så springer du åt andra hållet.
Lycka till!

Säg att du gör som Kraputt föreslog. Du amorterar extra med det upp till 37000kr.
När du få ut mer än 37000kr så lägg till buffert och för att höja livskvaliteten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp